شهردار بیروت: انفجار امروز با هیروشیما و ناکازاکی قابل مقایسه است

انفجار مهیب در بیروت لبنانکاشان فردا – ساعتی قبل دو انفجار سهمگین شهر بیروت در لبنان را لرزاند و یک بندر در کنار این شهر که مرکز این انفجارها بود را با خا ک یکسان کرد.

تصاویری و فیلم‌هایی کوتاهی که لحظه به لحظه از این انفجار در شبکه‌های اجتماعی خصوصا شبکه اجتماعی توییتر همرسان می‌شود، موید فاجعه‌ای در ابعاد وسیع است.

شهردار بیروت در یکی از این ویدیو‌ها؛ انفجار امروز را با فاجعه هیروشیما و ناکازاکی مقایسه کرده است.

استاندار بیروت هم گفته که تقریبا نیمی از بخش اداری بیروت تخریب شده است و یک آتش‌نشان هم اعلام کرد که یک تیم آتش‌نشانی را در حادثه از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانیم:
+  آتش‌سوزی در کلیسای نوتردام اثر باستانی شاخص پاریس

خبرگزاری فرانسه نوشته که صدای انفجار مهیب بیروت در قبرس شنیده‌ شده است.

هنوز خبری رسمی در مورد این حادثه از سوی مقامان رسمی لبنان مخابره نشده اما در صحبت‌های اولیه در مورد انفجار نخست گفته شده که یک مرکز نگه‌داری ترقه منفجر شده است.

لحظاتی پیش شیکه‌های اجتماعی اعلام کردند که «نزار نجاریان» دبیرکل حزب کتائب لبنان بر اثر شدت جراحات وارده از این انفجار بیروت جان سپرد

منابع امنیتی لبنان می‌گویند تا کنون دستکم ۱۰ نفر در این انفجار کشته شده‌اند. اما تعداد کشته‌ها طی ساعات بعد با کشف کشته‌شده‌ها به مرور افزایش یافت و دستکم به یک صد نفر خواهد رسید.

یک مقام مسئول اسرائیلی به خبرگزاری رویترز گفته است که اسرائیل هیچ دخالتی در انفجار بيروت نداشته است.

نخست‌وزیر لبنان چهارشنبه را عزای عمومی اعلام کرد.

لحظاتی پشی ایندیپندنت به نقل از منبعی آگاه نوشت: انفجار بیروت در یک کشتی توقیف‌شده در بندر که حامل مواد منفجره بود و به دلیل غیرقانونی بودن محموله کشتی، دادگاه حکم توقیف و بررسی آن را صادر کرده بود،‌ اتفاق افتاد. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.