نجات جان مادر باردار مبتلا به کرونا با تزریق پلاسما

نجات جان مادر باردار مبتلا به کرونا با تزریق پلاسماکاشان فردا – سرپرست بیمارستان شهید بهشتی کاشان از نجات جان خانم باردار مبتلا به کرونا، با تزریق دو نوبت پلاسما خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان، دکتر محمدرضا شریف گفت: خانم باردار ۳۳ ساله ۲۱ تیرماه با علائم تنگی نفس و تب به این مرکز مراجعه کرد که کادر پزشکی بی‌درنگ اقدامات درمانی ویژه مادران پرخطر را برای نجات جان مادر و نوزاد وی آغاز نمودند.

دکتر شریف افزود: با توجه به مثبت اعلام‌شدن تست کرونای بیمار، برای مراقبت‌های ویژه، به ICU منتقل، و پس از ۲ روز، به‌علت شرایط نامساعد تنفسی به دستگاه تنفس مصنوعی وصل شد.

بیشتر بخوانیم:
+ بستری ۲۵ مادر باردار مشکوک به کرونا در منطقه کاشان

وی اضافه‌کرد: در ادامه روند درمان این بیمار، با نظر پزشکان معالج و با دریافت پلاسما از دو نفر از اهداکنندگان، در دو نوبت، بعد از حدود یک هفته از دستگاه تنفس مصنوعی جدا و برای طی مراحل بعدی درمان، به بخش انتقال یافت تا سایر مراحل درمان را سپری کند.

سرپرست بیمارستان شهید بهشتی کاشان با تاکید بر اهمیت سلامت مادران باردار و پرخطر تصریح کرد: مادران باردار به علت سطح ایمنی پایین و محدودیت در انجام مداخلات تشخیصی و درمانی از نظر مادر و جنین، جزء گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند و نیازمند رعایت جدی پروتکل‌ها و پرهیز از حضور در تجمعات غیرضروری هستند و در شرایط کنونی بهترین مکان برای مراقبت بیماران با شرایط پایدار، قرنطینه خانگی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.