۱۷ میلیون قطعه ماهی زینتی در کاشان تولید شد

ماهیان زینتی کاشانکاشان فردا – مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: امسال افزون بر ۱۷ میلیون قطعه ماهیان زینتی در این شهرستان تولید و روانه بازار شده است.

مجید کافی‌زاده سه‌شنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: ۵۴۹ واحد پرورش ماهیان زینتی با یک هزار و ۷۰۰ استخر در شهرستان کاشان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: واحدهای پرورش ماهیان زینتی برای یک هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاده کرده است و عمده استخرهای پرورش این نوع ماهیان در منطقه راوند کاشان قرار دارد.

بیشتر بخوانیم:
+ شهرک ماهیان زینتی کاشان دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر جهاد کشاورزی کاشان تنوع گونه‌ای را از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماهیان زینتی برشمرد و گفت: سوارتل، سیچلاید، مولی، گوپی، تایگر و انواع گلدفیش‌ها از جمله ماهیان زینتی تولیدی در این شهرستان هستند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کووید- ۱۹ در منطقه کاشان، اظهار داشت: یکی از راه‌های درآمد تولیدکنندگان ماهیان زینتی، فروش شب عید بود که در آغاز سال نو تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.

کافی‌زاده تصریح کرد: اگرچه دولت برای جبران خسارت‌های تولیدکنندگان ماهیان زینتی تسهیلاتی در نظر گرفته است اما زیان‌های وارده آن‌قدر زیاد بود که این تسهیلات کافی نیست.

وی یادآور شد: سالانه نزدیک به ۴۰ میلیون قطعه ماهیان زینتی در شهرستان کاشان تولید می‌شود که افزون بر تامین بازارهای داخلی به کشورهای روسیه، ترکیه، عراق، کویت و امارات و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.