ساخت دستگاه پیشرفته تصفیه و ضدعفونی هوا در دانشگاه کاشان

دستگاه پیشرفته تصفیه و ضدعفونی هوا ساخت دانشگاه کاشانکاشان فردا – محققان دانشگاه کاشان موفق به ساخت دستگاهی پیشرفته برای تصفیه و ضدعفونی هوا بدون تولید هیچ‌گونه گاز مضری شدند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: این دستگاه با استفاده از فناوری پلاسمای سرد، باعث تصفیه و ضدعفونی کردن محیط می‌شود.

مجید ‌منعم‌زاده با بیان اینکه، سرعت و قدرت ضدعفونی کنندگی بالای دستگاه، مانع باقی‌ماندن ویروس کرونا در محیط می‌شود، اظهار کرد: توان مصرفی دستگاه ۳۰۰ وات بوده همچنین این دستگاه با دبی ۱۵۹ مترمکعب در ساعت، دارای سیستم کنترل از راه دور و صفحه کلید لمسی بوده و قابلیت تنظیم دبی دستگاه را بسته به فضای مربوطه داراست.

بیشتر بخوانیم:
+ ساخت سیستم تعلیق خودرو در دانشگاه کاشان

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر این دستگاه مراحل تست و تاییدیه فنی را می‌گذراند، خاطرنشان کرد: با توجه تشدید همه‌گیری ویروس کرونا، بهره‌گیری از این دستگاه می‌تواند ثمرات بسیاری را برای سلامت مردم کشورمان به دنبال داشته باشد.

به گفته منعم‌زاده؛ محققان ساخت این دستگاه آقایان اکبر تکری، حامد بنانی‌فرد، رضا محصل و سید علیرضا موسوی از دانشجویان دانشگاه کاشان، در شرکت پنتا پارک علم و فناوری این دانشگاه مستقر هستند. این شرکت می‌تواند بسته به نیاز، با قرار دادن دستگاهی متناسب با هر ساختمان یا دانشکده و … کل محیط ساختمان را ضدعفونی نماید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.