اکنون بهترین زمان حذف «کنکور» است

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علومکاشان فردا – معاون سابق آموزشی وزارت علوم گفت: شیوع کرونا بهانه خوبی است که کنکور را حذف کرده و اختیار پذیرش دانشجویان را به دانشگاه‌ها بدهیم.

به گزارش مهر، مجتبی شریعتی نیاسر سه‌شنبه ۲۱ مردادماه در همایش تبادل تجربیات دانشگاه‌ها در اجرای آموزش الکترونیکی در بحران کوویید ۱۹ اظهار کرد: حذف کنکور مصوبه سال ۸۶ مجلس است. ما در سال‌های اخیر نمی‌تواستیم به سمت حذف کنکور برویم و نهایتا با اقداماتی که انجام دادیم، توانستیم رشته‌های کم‌متقاضی را از کنکور خارج کنیم. شیوع کرونا بهانه خوبی است که اختیار پذیرش دانشجویان را به دانشگاه‌ها بدهیم، کاری که باید از اول انجام می‌شد.

بیشتر بخوانیم:
+ کنکور تیشه به ریشه آموزش و پرورش زده است

وی خاطرنشان کرد: منظور از حذف کنکور سراسری، حذف آزمون متمرکز است. دانشگاه‌ها می‌توانند آزمون خود را برگزار کنند. در این شرایط مافیای کنکور هم جمع خواهد شد.

رئیس کارگروه آموزش عالی در دوران کرونا ادامه داد: نکته دیگر اینکه بحث آمایش آموزش عالی مصوبه سال ۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی است و هرچند پیاده‌سازی این طرح به ظاهر ارتباطی به کرونا ندارد اما عملیاتی‌شدن آن در دوره کرونا سهل‌تر است. در این شرایط می‌توان برخی مراکز دانشگاهی را تجمیع، ادغام و یا جمع‌آوری کرد.

شریعتی نیاسر در ادامه با تاکید بر ادغام دانشگاه‌های پزشکی و غیرپزشکی گفت: در دوره‌ای با این موضوع مخالفت‌هایی می‌شد اما دروه کرونا این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد که این دانشگاه‌ها باید با یکدیگر ادغام شوند و به صورت سازمانی بین آن‌ها پیوند ایجاد شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.