درخواست ۲۰ کشور از روسیه برای دریافت واکسن کرونا

درخواست ۲۰ کشور از روسیه برای دریافت واکسن کروناکاشان فردا – در شرایطی که مدیرکل صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه، در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان با اندگی تردید در مورد اثربخشی واکسن کرونای ساخت روسیه صحبت کرده و گفته: «اگر این دارو در شش ماه موفقیت‌آمیز باشد»، در عین‌حال همین مقام از درخواست دریافت حدود یک میلیارد دوز از این واکسن از سوی ۲۰ کشور جهان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک؛ سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای اعلام نمود که این سازمانن با مقامات روسی در ارتباط است تا اثربخشی و ایمنی نخستین واکسن ثبت‌شده علیه کووید-۱۹ را ارزیابی کند.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی با تاکید بر این‌که تولید سریع واکسن‌ها نباید به هزینه ایمنی دارو ارتباطی داشته باشد. گفته که طبق رویه این سازمان، کارشناسان سازمان باید با آزمایش‌های لازم دریابند که این واکسن با استانداردهای تولید واکسن در سطح بین‌المللی مطابقت دارد یا خیر.

بیشتر بخوانیم:
+ اروپا نخستین گام را در پیش‌‌خرید یک واکسن بالقوه کووید-۱۹ برداشت

در ۱۱ اوت (۲۱ مردادماه) ولادیمیر پوتین با تأکید بر اینکه روسیه نخستین کشور در جهان بود که چنین دارویی را توسعه و ثبت کرده است از ثبت واکسن روسی ضد کرونا خبر داد.

 کریل دمیتریف، مدیرکل صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه (RDIF) در واکنش به اظهار نگرانی‌ها در مورد این واکسن در گفت‌وگو با سی ان ان گفت: «اگر این دارو در شش ماه موفقیت‌آمیز باشد، سوالات زیادی در مورد اینکه چرا برخی دیگر از کشورها به صورت کورکورانه آن را رد کرده‌اند، وجود دارد.»

این مقام روسی بدون این‌که اعلام کند اگر این دارو موفقیت‌آمیز نبود آن وقت چه باید کرد و  آن‌ها چه واکنشی خواهند داشت، اعلام کرد: بیش از ۲۰ کشور برای دریافت حدود یک میلیارد دز واکسن روسی کرونا درخواست اولیه خود را ارائه کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.