اروپا ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا از شرکت جانسون‌اندجانسون پیش‌خرید کرد

واکسن کرونا (کووید-۱۹کاشان فردا – کمسیون اروپا پنج‌شنبه اعلام کرد به نام کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۴۰۰ میلیون دوز از واکسن بالقوه تولیدی شرکت جانسون‌اندجانسون ایالات متحده را برای شهروندان اروپایی سفارش داده است.

به گزارش یورونیوز؛ کمیسیون اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات میان این نهاد و جانسون‌اند‌جانسون ایالات متحده به منظور خرید ۲۰۰ میلیون دوز واکسن تولیدی این شرکت به پایان رسیده است و احتمال ثبت یک سفارش دیگر به همین میزان وجود دارد.

این مذاکرات، بخشی از تلاش‌های کمیسیون اروپا برای اطمینان از دریافت سریع واکسن مطمئن کرونا پس از تولید انبوه است. پیش از این مقام‌های اتحادیه اروپا از ثبت سفارش ۳۰۰ میلیون دوز واکسن به شرکت فرانسوی سانوفی در لیون خبر داده بودند.

بیشتر بخوانیم:
+ درخواست ۲۰ کشور از روسیه برای دریافت واکسن کرونا

ورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا درباره پیش‌توافق با شرکت آمریکایی جانسون‌اندجانسون گفت: «زندگی شهروندان و اقتصاد ما داشتن یک واکسن مطمئن در برابر ویروس کرونا را ایجاب می‌کند. مذاکرات [با این شرکت] ما را به این هدف نزدیک می‌کند.»

کمیسیون اروپا اواسط ماه ژوئن با انتشار سندی با عنوان «استراتژی واکسن» اعلام کرد قراردادهای پیش‌خرید با تولیدکنندگان بالقوه واکسن کرونا امضا می‌کند. این قراردادها به ارزش ۲میلیارد و چهارصد میلیون یورو از بودجه ویژه اتحادیه اروپا برای مقابله با بیماری کووید۱۹ تامین مالی می‌شود.

هدف از این استراتژی، «اطمینان از تولید کافی واکسن در اتحادیه اروپا و داشتن ذخیره کافی در کشورهای عضو» عنوان شده است.

شیوع ویروس کرونا در اروپا صدها هزار قربانی بر جای گذاشته است و با وجود اعمال قرنطینه‌های طولانی در ماه‌های مارس تا مه ۲۰۲۰، نگرانی از بازگشت کووید۱۹ بسیاری از دولت‌های عضو این اتحادیه را به اتخاذ رویکردهای سخت‌گیرانه برای احترام به فاصله‌گذاری اجتماعی مجبور کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.