بخشش سومین محکوم به قصاص طی یک ماه در کاشان

بخشش قاتل پای چوبه دارکاشان فردا – سومین محکوم به قصاص صبح دوشنبه ۲۷ مردادماه در پای چوبه دار مورد بخشش اولیای دم قرار گرفت.

دادستان کاشان گفت: با تلاش دادستانی، مسئولین زندان و خیرین ارجمند کاشانی، صبح دوشنبه ۲۷ مردادماه با بخشش اولیا دم، اجرای یک حکم قصاص در پای چوبه دار متوقف و قاتل به زندگی بازگشت.

روح‌الله دهقانی افزود: قاتل در اثر وقوع درگیری در سال ۸۱ با ضربات چاقو، فرد ۲۶ ساله‌ای را به قتل رسانده بود و تمامی مراحل مقدماتی اجرای حکم قصاص نفس نیز انجام شده بود، که با دعوت اولیای دم به مصالحه اتفاق بسیار مبارک دیگری رقم خورد و با بخشش اولیا دم، قاتل که هم‌اکنون پسر بچه ۱۰ ساله‌ای دارد به زندگی دوباره بازگشت.

 بیشتر بخوانیم:
+ بخشش دومین محکوم به قصاص در کاشان به فاصله سه روز

دهقانی تاکید کرد: آسیب‌شناسی این رخداد گویای این مطلب است که متأسفانه بسیاری از قتل‌ها در اثر عصبانیت‌های لحظه‌ای به وقوع می‌پیوندد لذا مردم عزیز ما باید توجه داشته باشند هیچگاه به هنگام عصبانیت، تصمیم‌گیری نکنند چراکه ممکن است لحظه‌ای غفلت، پشیمانی دائمی به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: محکوم علیه پرونده قصاص امروز ۱۸ سال از جوانی خود را در اثر یک اشتباه از دست داد و چه بسا اگر بزرگ‌منشی اولیای دم نبود، امروز دیگر نعمت حیات نمی‌داشت و فرزندش یتیم شده بود.

در روزهای هشتم و یازدهم مردادماه دو محکوم دیگر به قصاص نیز با تلاش‌های مجموعه دادستانی، زندان و خیرین با اعلام گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.