قدردانی دانشگاه کاشان از جمعیت کویر سبز

تقدیر از جمعیت کویر سیز در دانشگاه کاشانکاشان فردا – مدیر ارتباطات فرهنگی دانشگاه کاشان، در نشستی صمیمانه از خسرو اعتماد مدیرعامل جمعیت کویر سبز  و زهرا حمیدی عضو شاخص این جمعیت تجلیل کرد.

در این نشست، اعتماد گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام‌شده در حوزه‌های مختلف محیط‌ زیست طی دو دهه فعالیت و همراهی جمعیت و دوستداران محیط‌ زیست در راستای حفظ گونه‌های گیاهی و جلوگیری از تخریب این منابع ملی ارائه داد.

وی به تخریب پوشش گیاهی منطقه بر اثر معدن‌کاوی، احداث کارخانه، راه‌سازی جهت تردد ماشین‌آلات، آلودگی هوا با تولید گردوغبار و تخریب پوشش گیاهی اشاره کرد و با تاکید بر توجه به دفع بهداشتی و مطابق با استاندارد پسماندهای بیمارستانی، همراهی و همکاری تمام مؤسسات و ارگان‌ها بخصوص دانشگاه را در این زمینه بسیار مؤثر و مناسب عنوان کرد.

وی همچنین ضمن قدردانی از دانشگاه کاشان، برگزاری این‌گونه نشست‌ها و جلسات از سوی یک موسسه آکادمیک و عمومی را راهگشا دانست.

بیشتر بخوانیم:
+ کویر سبز، راهی به آینده

مدیر ارتباطات فرهنگی دانشگاه هم ضمن سپاس از تلاش‌های  جمعیت کویر سبز خاطرنشان کرد: با توجه به زیستگاه‌های غنی و چشم‌اندازهای طبیعی کاشان که از جمله شهرهای مستعد تنوع زیستی و منابع طبیعی به‌شمار می‌رود، حفظ و حراست از این زیستگاه‌ها در ماندگاری و مانایی محیط‌زیست شهرستان بسیار تاثیر‌گذار است.

مزروعی به ضرورت ایجاد پل ارتباطی جهت هم‌افزایی و تعامل هر چه‌بهتر بین آن جمعیت و دانشگاه کاشان اشاره و بر ضرورت اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع به مردم در جهت رفع آسیب‌های جدی به محیط‌زیست تاکید کرد.

جمعیت کویر سبز کاشان یک سازمان مردم‌نهاد فعال در حوزه محیط زیست است که ۱۴ مردادماه ۱۳۷۹ در کاشان تاسیس شده و بیش از دو دهه خدمات محیط زیستی در شهرستان کاشان داشته است.

برگزاری نشست‌های هفتگی اطلاع‌رسانی در مورد محیط زیست، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد با هدف معرفی برنامه‌ها، برگزاری پویش‌های فعال عمومی جمع‌آوری پسماند از سطح شهر همراه با اطلاع‌رسانی در مورد مخاطرات زیست‌محیطی پسماند به شهروندان و برنامه‌های متعدد کاشت گونه‌های گیاهی دیم، مثل بادام کوهی در اطراف کاشان برخی از برنامه‌های جمعیت کویر سبز طی دو دهه گذشته بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.