نخستین واکسن چینی کرونا رسما ثبت شد

واکسن کروناکاشان فردا – طبق اعلام رسانه‌های وابسته به دولت چین، این کشور اکنون به طور رسمی نخستین واکسن این بیماری را تأیید کرده است.

به گزارش ایسنا، چین نخستین حق اختراع واکسن کووید-۱۹ را که توسط تیم «چن وی» ـ متخصص بیماری‌های عفونی ـ ساخته شده‌ است، را تایید و ثبت کرده است. آزمایشات این واکسن نشان داده است که این واکسن ایمن است و واکنش ایمنی بدن را در مقابل ویروس کرونا برمی‌انگیزد.

خبرگزاری دولتی شینهوا از چین گزارش داده است که این واکسن با استناد به داده‌های آزمایشات بالینی که در مجله انجمن پزشکی آمریکا (American Medical Association) منتشر شده است، ایمن بوده و واکنش ایمنی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانیم:
+ موفقیت واکسن ایرانی کرونا در تست حیوانی

این تحقیقات شامل آزمایشات روی ۳۲۰ داوطلب سالم در سنین ۱۸ تا ۵۹ سال بوده است که از این تعداد، ۹۶ نفر در کارآزمایی‌های بالینی مرحله نخست و ۲۲۴ نفر نیز در کارآزمایی‌های بالینی مرحله دوم شرکت داشته‌اند.

خبرگزاری شینهوا نوشته است که نتایج آزمایش این واکسن نشان داده که این واکسن به طور موثری پادتن‌های خنثی‌کننده ویروس را در داوطلبان تحریک می‌کند و توانایی خوبی در ایجاد پاسخ یا واکنش سیستم ایمنی بدن به ویروس را نشان می‌دهد.

به گفته دکتر مینو محرز متخصص عفونی و عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تا کنون هیچ واکسنی به تایید سازمان جهانی بهداشت (WHO)، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و آژانس داروهای اروپا (EMA) ـ سه مرجع تایید نهایید واکسن در دنیا ـ نرسیده است.

بیماری همه‌گیر کرونا از زمان به وجود آمدن در ووهان چین در دسامبر ۲۰۱۹ تاکنون در ۱۸۸ کشور، جان بیش از ۷۷۲ هزار نفر را گرفته است و ایالات متحده، برزیل، هند و روسیه در حال حاضر بالاترین میزان ابتلا و مرگ و میر را در بین کشورها دارند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.