چین استفاده از واکسن کرونا را از یک ماه پیش شروع کرده است

تزریق واکسن کروناکاشان فردا – یک مقام بلندپایه وزارت بهداشت چین گفته است که این کشور از یک ماه پیش استفاده از واکسن کرونا بر روی افراد از گروه‌های مختلف جامعه را شروع کرده است.

به گزارش یورونیوز؛ ژنگ ژونگی، مدیر مرکز توسعه علوم پزشکی و فناوری کمیسیون ملی سلامت چین روز یک‌شنبه ۲۳ اوت (۲ شهریور) به تلویزیون دولتی این کشور گفت مقامات اجازه «استفاده اضطراری» از واکسن کرونا را برای کارمندان بیمارستانی از جمله کادر درمان صادر کرده‌اند.

ژونگی که مدیریت پروژه توسعه واکسن در چین را برعهده دارد گفته است هرچند برای هفتمین روز متوالی هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت نشده است، با این‌حال کادر درمان همچنان در رده مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانیم:
+ نخستین واکسن چینی کرونا رسما ثبت شد

+ بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌های فوتبال در چین

وی دقیقا اشاره نکرده است که کدام واکسن در دست تولید در چین مورد استفاده قرار گرفته و تنها گفته است که این اقدام مطابق با قانونی بوده است که اجازه می‌دهد در زمان شرایط بحران سلامت در مقیاس ملی واکسن‌های تاییدنشده تجویز شوند.

مدیر پروژه توسعه واکسن چین گفت: «ما مجموعه‌ای از فرم‌های رضایت پزشکی، نظارت بر عوارض جانبی، برنامه‌های امداد و نجات و جبران خسارت تهیه دیده‌ایم تا اطمینان یابیم این استفاده اورژانسی تحت نظارت قرار دارد.»

این مقام وزارت بهداشت چین اضافه کرد قرار است برنامه استفاده از واکسن در فصل‌های پاییز و زمستان در مقیاس بزرگ‌تری بر روی کارکنان بخش حمل‌و‌نقل، فعالان بازار مواد غذایی و دیگر بخش‌های خدماتی عملیاتی شود.

به گفته سازمان جهانی بهداشت ۱۷۰ موسسه در جهان در حال تلاش برای تولید واکسن کرونا هستند که از میان آنان شش شرکت چینی در فاز ۳ و نهایی آزمایشات بالینی قرار دارند.

گزارش‌ها درباره اینکه محققان چینی و مدیران اجرایی شرکت‌های دارویی این کشور واکسن‌ها را بر روی خود امتحان می‌کنند، سوالاتی اخلاقی را در مجامع علمی جهان برانگیخته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.