سیستم بومی کنترل هوشمند ترافیک در تقاطع‌های کاشان

سیستم هوشمند کنترل ترافیککاشان فردا ـ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان، گفت:سیستم کنترل ترافیک هوشمند برای نخستین‌بار در کشور در کاشان با تکنولوژی راه‌اندازی می‌گردد.

حمیدرضا بخشنده‌فر، شیارهای ایجاد شده در اطراف میادین و تقاطع‌های شهر را مربوط به اجرای این سیستم عنوان و خاطرنشان کرد: این سیستم با رصد تغییرات لحظه‌ای ترافیک طیف وسیعی از پارامترها را به صورت کاملا هوشمند و توسط شبکه‌های پیچیده عصبی داخلی خود کنترل می‌نماید.

بخشنده‌فر با تأکید بر اینکه این سیستم هوشمند آموزش‌پذیر از محیط نصب است گفت: این سیستم رخدادهای خاص ترافیک را تشخیص داده و با شناخت سریع و هوشمندانه پدیده‌هایی چون معابر دچار تصادف، گره‌های ترافیکی، کارناوال‌ها، کم‌ترافیک‌شدن موقت معابر اصلی، سد معبر و مسیرهای مسدود شده، مشاهدات را در محاسبات ترافیکی لحاظ می‌کند.

وی اضافه کرد: این سیستم، بی‌نیاز از تغییر و یا تنظیم مجدد الگوریتم‌ها به صورت دستی است و توانایی جمع‌آوری و ارائه آمار دقیقی از وضعیت ترافیک با هدف کمک به مدیران ترافیک شهر را در این وضعیت داراست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان، گفت: تمام تجهیزات و حتی سنسورها نیز در این سیستم به عنوان یک جزء پردازشی ذخیره‌ای و تصمیم‌گیری محسوب می‌شوند به گونه‌ای که افزایش تراکم سیستم و توسعه‌های آینده، بر ترافیک محاسبات و در نتیجه پیش‌بینی زیرساخت‌های خاص، بی‌تأثیر خواهند بود.

بخشنده‌فر متذکر شد: این سیستم بر پایه دانش متخصصین بومی طراحی و راه‎اندازی گردیده است.

در حال حاضر این سیستم با حمایت شهرداری کاشان، توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک، به منظور کنترل هوشمند جریان ترافیک، در مجموعه‌ای شامل تعدادی از میادین و تقاطع‌های مرکزی شهر کاشان در حال اجراست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.