روحانی از وزارت بهداشت خواست هرچه سریع‌تر واکسن کرونا را خریداری کند

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایرانکاشان فردا – رئیس جمهوری اسلامی ایران از وزارت بهداشت خواست تا «هرچه سریع‌تر» اقدامات لازم برای خرید واکسن کرونا را انجام دهد.

حسن روحانی یک‌شنبه ۹ شهریور در سخنانی با اشاره به انتشار اخباری درباره «دستیابی برخی کشورها به واکسن کرونا» از دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت خواست تا مراحل «آزمایشی و تشخیصی» واکسن انجام و مقدمات تهیه آن آغاز شود.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه کادر درمانی کشور در طول شش ماه اخیر برای مهار بیماری کووید ۱۹ فعالیت شبانه‌روزی داشته‌اند از وزارت بهداشت خواست تا با آموزش سریع نیروهای جدید، از «خستگی و فرسودگی» کادر درمانی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانیم:
+ چین استفاده از واکسن کرونا را از یک ماه پیش شروع کرده است

وی در بخش دیگری از سخنانش از مردم خواست تا با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمع‌های عمومی از انتشار بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنند.

تا کنون بیش از ۳۷۳ هزار نفر در ایران به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این میان ۲۱ هزار و ۴۶۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اقدام برای خرید یا پیش‌خرید واکسن کرونا ار طرف اکثر کشورها در شرایطی صورت می‌گیرد که پژوهشگران بریتانیایی هشدار داده‌اند شتاب برای واکسیناسیون جمعیت در برابر ویروس کرونا ممکن است سبب تولید واکسن‌های ضعیف بشود و در نهایت به وخامت بحران کوید۱۹ بینجامد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.