ایران در تولید آهن اسفنجی در رتبه نخست دنیا قرار گرفت

خداداد غریب‌پور معاون وزیر صمت در کاشانکاشان فردامعاون وزیر صمت اعلام کرد: ایران در تولید آهن اسفنجی در رتبه نخست دنیا قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، خداداد غریب‌پور صبح چهارشنبه در حاشیه کلنگ‌زنی طرح توسعه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان گفت: در پنج ماهه امسال در شمش فولاد ۹٪، در آهن اسفنجی ۱۲٪، و در محصولات فولادی ۵٪ رشد داشتیم به نحوی که میانگین فولاد ما در شش ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی 10.2 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانیم:
+ مشکل زیست‌محیطی منطقه اقتصادی کاشان رفع می‌شود

وی با بیان اینکه تولید فولاد ایران بیشترین رشد در دنیا را داشت، افزود: ما در سال گذشته با تولید دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد از رتبه دهم به رتبه نهم ارتقاء پیدا کردیم و در آهن اسفنجی نیز در ۶ ماهه نخست سال میلادی با تولید ۱۵ میلیون تن در رتبه نخست دنیا قرار گرفتیم.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه صادرات محصولات فولادی ما در کشور به صورت میانگین چهار میلیارد دلار است، گفت: ۱۶۰ درصد رشد اکتشافات کشور در سال‌های ۹۷ و ۹۸  97 را نسبت به کل اکتشافات صورت گرفته و نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه‌گذاری را در صنایع بزرگ شاهد بودیم و در بعد تامین مالی نیز افزایش سرمایه صندوق بیمه فعالیت‌های مردمی از ۱۵۰ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان ارتقاء داشتیم.

طرح توسعه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان صبح امروز با حضور خداداد غریب‌پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو، عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه و مسئولان استانی کلنگ‌زنی شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.