واکسیناسیون کرونا در مسکو از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود

آغاز واکسیناسیون کرونا در مسکوکاشان فردا – مدیر مرکز تحقیقات ملی روسیه گفت: واکسیناسیون گسترده علیه کرونا از شنبه ۵ سپتامبر/۱۵شهریورماه در مسکو آغاز می‌شود.

به گزارش تسنیم  “الکساندر گونتسبورگ” مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی “گامالیا” که زیر نظر وزارت بهداشت روسیه فعالیت دارد، در گفت‌وگوی اختصاصی با به نقل از خبرگزاری «اینترفکس» گفت: داوطلبان دریافت واکسن از پنج‌شنبه ۳ تا شنبه ۵ سپتامبر غربال‌گری می‌شوند. این افراد باید حجم زیادی از آزمایشات لازم را انجام دهند.

به گفته این دانشمند روسی، این واکسن تا پایان هفته کاری جاری (روز جمعه) به کلینیک‌ها و بیمارستان‌های پایتخت تحویل داده می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ درخواست ۲۰ کشور از روسیه برای دریافت واکسن کرونا

گونتسبورگ با بیان این‌که روسیه در حال حاضر واکسن «اسپوتنیک-5» علیه کرونا ویروس را به خارج از کشور نمی‌فروشد، و واکسن تولید‌شده فعلاً برای رفع نیازهای داخلی این کشور کافی نیست، اعلام کرد:‌ ما با فروش فناوری تولید این دارو تجارت خواهیم کرد. این فرایند بسیار فشرده است.

وی ادامه داد، تنها در صورت تأمین نیازهای داخلی روسیه برای واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، صحبت بر سر تهیه واکسن برای سایر کشورها امکان‌پذیر خواهد بود.

گونتسبورگ در اواخر ماه آگوست از آغاز سومین مرحله از تحقیقات پس از ثبت به روی واکسن “اسپوتنیک-5” علیه ویروس کرونا خبر داده و گفته بود که این مرحله را می‌توان واکسیناسیون گسترده نامید، برای اینکه ده‌ها هزار نفر در آن شرکت خواهند داشت.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.