دانشگاه کاشان مقام نخست را بدست آورد

کاشان فردا – معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان از کسب رتبه نخست این دانشگاه در میان دانشگاه‌های جامع کشور بر اساس نظام رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۰ خبر داد.

مجید منعم‌زاده گفت: دانشگاه کاشان در این نظام رتبه‌بندی، همچنین رتبه ۵۰۱ تا ۶۰۰ جهان، و رتبه چهارم در میان دانشگاه‌های کشور را کسب کرده است.

وی مهمترین معیارهای این نظام رتبه‌بندی را آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین‌المللی ذکر کرد و افزود: دانشگاه کاشان در همه شاخص‌های ارزیابی، نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش امتیاز و ارتقاء داشته است.

بیشتر بخوانیم:
+ ارتقاء رتبه دانشگاه کاشان در میان دانشگاه‌های جهان اسلام

+ دانشگاه کاشان در میان اثرگذارترین دانشگاه‌های جهان

منعم‌زاده به رقابت بسیار بالای دانشگاه‌های ایرانی در رتبه‌بندی ۲۰۲۱ تایمز (اعلام شده در سال ۲۰۲۰)، اشاره کرد و اظهار داشت: ۴۷ دانشگاه ایرانی در این نظام رتبه‌بندی در سال ۲۰۲۰ حائز رتبه شدند.

پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار داده است. این رتبه‌بندی از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.

نظام رتبه‌بندی تایمز هر ساله رتبه‌بندی جامعی از بررسی اطلاعات بیش از ۱۵۰۰ دانشگاه از ۹۳ کشور جهان ارائه می‌دهد.

دانشگاه کاشان یکی از ۱۶ دانشگاه ایران است که نامزد طرح ملی ارتقاء ۵ دانشگاه برتر کشور در تراز بین‌المللی است و با این موفقیت گام بلند دیگری برای تحقق این ایده برداشت.

رتبه بین‌المللی دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۰

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.