شرکت خودروسازی سایپا سیتروئن کاشان

شرکت سایپا سیتروئن کاشانکاشان فردا – شرکت سایپا – سیتروئن، با مساحت ۳۱۸ هکتار، در کیلومتر ۱۴ جاده کاشان – اردستان، همجوار با شهرک صنعتی و در نزدیکی شاهراه‌های حمل و نقل ریلی و جاده‌ای قرار دارد.

اين شركت، كه به عنوان یکی از وسیع‌ترین مجموعه‌های صنعت خودروسازی در کشور شناخته می‌شود، با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو سواری در سال طراحی شده، که در حال حاضر ظرفیت آن به۲۰۰ هزار دستگاه در سال افزایش یافته است.

محصول عمده و اصلی تولیدی این شرکت خودرو «پراید» و بعدا «تیبا» بود که بر اساس سیاست‌گزاری‌های شرکت تولید «پراید» متوقف و قرار است تولید «تیبا» هم در آینده متوقف شده، و این مرکز مختص تولید محصولات سیتروئن و چانگان خواهد شد.

سایپا سیتروئن از سال ۸۸ در کاشان اقدام به جذب نیروی انسانی کرده و اکنون نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی شاغل دارد.

بخش‌های مختلف شرکت
در گام نخست تولید یک خودرو در این کارخانه، مواد وارد سالن بدنه که خود شامل دو خط تولیدی است می‌‌شوند. در این سالن خط تولید کاملاً رباتیک بوده و با استفاده از حدود ۱۰۰ دستگاه ربات، قابلیت تولید حدود ۴۰ دستگاه خودرو در ساعت به وجود آمده است.

در این بخش قطعات فلزی بدنه خودرو همانند درب، سقف و درب موتور که به کمک قالب‌ها و دستگاه‌های پرس ساخته شده‌اند، با استفاده از روش جوش‌کاری به هم متصل می‌شوند.

دومین سالن تولیدی کارخانه؛ سالن رنگ است. در این سالن بدنه فلزی خودرو، پس از تمیزشدن در حوضچه رنگ غوطه‌ور می‌گردد. سپس وارد یک کوره می‌شود تا این لایه محافظ بر روی اتاقک پخته شود. در نهایت پس از طی کردن مراحل عایق کاری، سیلرزنی و رنگ آستر، ربات‌ها رنگ‌زدن نهایی خودرو را آغاز می‌کنند.

سالن مونتاژ مرحله نهایی شرکت سایپا کاشان نیز شامل دو خط تولیدی است که با انتقال خودرو به این بخش نصب قطعات انجام و وارد مرحله تزئینات می‌شود. بعد از نصب باتری خودرو و چراغ‌ها، مایعات داخلی ماشین مانند آب رادیاتور، روغن ترمز و … به کمک دستگاه‌های مخصوص تزریق می‌گردد و در نهایت با کنترل نهایی خودرو توسط مهندسین به مرحله نهایی می‌رسد.

مرحله دیگر تولید خودرو سالن روتوش است. این سالن دارای تجهیزات بسیار پیشرفته به‌منظور تست و رفع عیب خودرو بوده و از ۵ خط کانوایر سینگل اسلت بهره می‌برد.
برخورداری از بخش‌های تست آب، عیب‌یابی موتور و تعمیرات سبک و سنگین از دیگر قابلیت‌های سالن روتوش شرکت سایپا کاشان است.

در نهایت خودروی تولیدی این شرکت پس از طی کردن مراحل مختلف پس از تأیید نهایی داخل محوطه قرار می‌گیرد که در آنجا آب در جهت‌های مختلف با فشار به خودرو پاشیده می‌گردد تا میزان نفوذ آب مورد بررسی قرار گیرد. زمانی که همه چیز صددرصد صحیح درست باشد خودرو اجازه دارد کارخانه را ترک کند.

در بخش تجهیزات پشتیبانی این شرکت نیز می‌توان از خطوط زیربنایی انتقال ولتاژ، پست‌های برق و گاز، موتورخانه و ایستگاه تصفیه فاضلاب، مخازن سوخت و انبارهای رنگ و مواد شیمیایی نام برد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
10 نظرات
  1. بهزاد می گوید

    سلام
    ما اسفند 1399 تیبا ثبت نام کردیم فروش فوق العاده تحویل خرداد 1400 ،لعنت به این باربری پیک کویر ،ماشین ما یک ماه تحویل پیک کویر شده وهنوز نیاورده است.

    مورد دوم نمایندگی های شرکت سایپا میباشد که مترسک هستن وجوابگوی هیچ چیزی نیستن
    موضوع سوم لعنت به بازرسی و احقاق حق مشتری که در جامعه ی ما به هیچ عنوان جایگاهی ندارد.

  2. ایوب می گوید

    عجیب غریبت ترین شرکت جهان
    مهر 99 ثبت نام خودرو شیک و با کیفیت تیبا صندوق دار کردام با موعد تحویل تیر 1400 ولی هنوز که 26 مرداد خبری نیبست اوف بر من که در شرکت مسخره سایپا ثبت نام کردام
    خواهشاً محصولات سایپا نخرید آنان به شدت دروغگویند.

  3. ناشناس می گوید

    چراپیگیری نمیکنین
    چند ده بارتماس گرفتیم پاسخ نمیدین اگه رسیدگی نمیکنین بهتره درش را …بگیرین
    کافرهم شایداینکارارونمیکنه که به اسم مسلمونا اینطوراذیت میکنین
    ماشیناروتحویل بدین

  4. رضا می گوید

    درخواست تحویل حضوری به کاشان زدم حالا که کرونا زیاده و جاده ها بسته شده نمیخوام حضوری تحویل بگیرم…از تهران برم کاشان…کسی میدونه باید چیکار کرد

  5. مجید می گوید

    درود
    ۱۵۰روز از موعد تحویل خودرو کوئیک آر من گذشته هنوز هیچ خبری از تحویل خودرو نیست.
    این طرز برخورد مناسبه یک عرب پرسته نه منه میهن پرست

  6. وووو می گوید

    واقعا جای تاسف داره.. یکسری مدیرهای لوآبادی و نفهم ب طرز فجیح گذاشتن تو راس کار ک تا دیروز بهترین وسیله نقلیه ک داشتن خر بوده. اینا چی میفهمن مشتری مداری یعنی چی

  7. علی می گوید

    با سلام بنده مرداد ۹۹ ساینا اس ثبت نام کردم یک ساله قرار شد مرداد۱۴۰۰تحویل بدن که گفتم مهر تحویل میدیم و الان که ۱۴بهمن۱۴۰۰ که سال داره تموم میشه هنو تحویل ندادن خیلی نامرد هستن و دروغ گو خواهشا از سایپا چیزی مردم نخرید سرتون کلاه میره
    ضمنا نمایندگی های سایپا تو شهرستان ها هم هیچ گونه پیگیری نمیکنن مثل جلبلگ میمونن بی بخار و الکی مثل خودشون

  8. Ali می گوید

    من مرداد99ساینا اس نوشتم یکساله،الان 23بهمن 1400هنوز ماشینمو تحویل نگرفتم،کسی هم جوابگو نیست،متاسفم برا خودم و این مردم بیچاره که پول و دارایی خودمون می‌دیم دست این شرکت دزد

  9. Ali می گوید

    ساینا اس برج5سال99ثبت نام کردم قرار بود یکساله تحویل بدن،الان 23بهمن1400هنوز خبری از ماشین نیست،از برج5سال99که قیمت ماشین 72تومن بود ،ازما 143میلیون پول گرفتن و برا دیرکردشون 1400دیرکرد فرستان،واقعا خدا قوت به مسولین سایپا

  10. رضا می گوید

    در تاریخ ۲۷/۷/۱۴۰۰ تکمیل وجه کردم برای ساینا اس اول گفتن ۴۵ روزه تحویله بعد باز میگن ۳ماه و بعدش هی میگن این هفته واون هفته بارگیری میشه الانک ۳۰ بهمن شده سند و کارت سوخت و پلاک شده و برای دیرکرد هم مبلغ ناچیز ریختن ولی هنوز بخاطر قطعه ماشین تو کارخونه هست،نمایندگی هم گل بگیرن درشو ک جوابگو نیست چقدر دیگ حروم خوری و دزدی شماها ک نمی‌تونید بیجا میکنید مردم رو مسخره میکنید خدا ازتون نگذره ی مشت دروغگو دور هم هستید و ملت رو مسخره میکنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.