آیا وضعیت کرونا در کاشان نارنجی است؟

کاشان فردا – پایگاه خبری اهل کاشان در خبری به نقل از اطلاعات نرم‌افزار یا اپلی‌کیشن ماسک، از نارنجی‌شدن وضعیت کرونا در کاشان خبر داده است.

به نظر می‌رسد اخبار اپلی‌کیشتن یا نرم‌افزار ماسک برای نارنجی اعلام‌کردن وضعیت کرونای کاشان، از منبع دیگری به غیر از دانشگاه علوم پزشکی کاشان به دست آمده باشد.

توییت مهدی عرشیمهدی عرشی خبرنگار و فعال رسانه‌ای کاشان در توییتی نوشت: «
در ۱۵ تیر وضعیت شیوع کرونا در کاشان مجددا قرمز اعلام شد، در همین روز با بستری ۱۱بیمار جدید مجموع بیماران بستری ۶۶ نفر اعلام شد و فوتی نداشت. ۱۳ شهریور وضعیت کاشان نارنجی اعلام شد، که  ۱۹ بیمار جدید بستری شدند تا مجموع بیماران ۷۹ نفر شود و یک نفر فوت کرد.»

جدا از اطلاعات مقایسه‌ای توییت عرشی، که نشان می‌دهد وضعیت روز ۱۳ شهریور کاشان بهتز از روز ۱۵ تیرماه نیست، میانگین بستری در مردادماه در کاشان نزدیک به ۱۴ نفر در روز بوده که از میانگین تیرماه بیشتر ‌است.

همچنین میانگین بیماران بستری در ۱۳ روز نخست شهریورماه نیز در کاشان، ۱۳ نفر در روز است که باز هم از تیرماه که وضعیت کاشان دوباره قرمز شده بیشتر است.

با این وصف وضعیت کاشان بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی کاشان نمی‌تواند نارنجی شده باشد و به نظر می‌رسد اطلاعات اپلی‌کیشن ماسک از منبع دیگری بوده که به این نتیجه رسیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.