در ۷ سال گذشته ۶۵۰ طرح در آران و بیدگل به بهره‌برداری رسید

اسماعیل بایبوردی فرماندار آران و بیدگلکاشان فردا فرماندار آران و بیدگل گفت: ۶۵۰ طرح عمرانی با صرف حدود ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار از هفت سال اخیر در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایرن، اسماعیل بایبوردی روز جمعه در جمع نمازگزاران این هفته شهرستان افزود: دولت برای توسعه شتاب‌زای آران و بیدگل برنامه‌ریزی کرده است چرا که در کشور از لحاظ اقتصادی و راهبردی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی این منطقه را قطب تولید فرش کشور برشمرد و بیان کرد: مجوز تبدیل این شهرستان به قطب تولید آجر استان اصفهان گرفته شد و در حال برنامه‌ریزی برای این مهم هستیم.

فرماندار آران و بیدگل اضافه کرد: برنامه داریم تا این شهرستان را به قطب تولید پسته، زعفران و گیاهان دارویی در استان و کشور تبدیل کنیم و نهضت کاشت گیاه عناب هم در دستور کار است.

بایبوردی  با بیان این‌که آران و بیدگل با وجود بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در سال ظرفیت بهره‌گیری از انرژی خورشیدی را دارد، یادآور شد: ۴۲ درصد بزرگ‌ترین دریاچه نمک کشور در حوزه جغرافیایی این شهرستان است که بر اساس مطالعات کارشناسان، افزون بر ۲۰ میلیارد دلار سرمایه در خود جای داده است.

وی گفت: مجوز راه‌اندازی شهرک صنعتی معدنی نمک و فرآورده‌های نمکی در این شهرستان گرفته شده و با در نظر گرفتن زمین مورد نیاز، به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.