طرح نماینده مستقل برای آران و بیدگل یک بار دیگر کلید خورد

سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلسکاشان فردانماینده کاشان و آران و بیدگل، از تقدیم طرح جدید اصلاح حوزه‌های انتخابیه و افزایش نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

به گزارش شبستان،‌بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی، تعداد نمایندگان مجلس پس از هر ده سال با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آن‌ ها می‌تواند حداکثر تا ۲۰ نفر اضافه شود.

نماینده کاشان و آران و بیدگل، آذرماه سال ۹۵ طرحی را به مجلس ارائه کرد که با توجه به گذشت ۲۰ سال از این قانون ۴۰ نماینده به مجلس اضافه شود که در کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید؛ اما در مراحل نهایی با مشکل مواجه شد و بنا به ملاحظات سیاسی، اجتماعی با اقبال نمایندگان در صحن علنی همراه نشد و در نهایت رأی نیاورد.

بیشتر بخوانیم
+ طرح تشکیل «استان گلساران» تحویل هیئت ‌رئیسه مجلس شد

سید جواد ساداتی‌نژاد در خصوص آخرین پیگیری‌های صورت‌گرفته در خصوص احیای این اصل در دوره جدید مجلس شورای اسلامی، به شبستان گفت: طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی در نخستین هفته‌‌های آغاز به کار مجلس یازدهم تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.

ساداتی‌نژاد افزود: در دوره‌های اسبق مجلس از سوی نمایندگان منطقه تلاش‌های خوبی برای اختصاص نماینده‌ مستقل به شهرستان آران و بیدگل صورت گرفت اما طرح از سوی نمایندگان وقت رأی نیاورد. در مجلس دهم هم طرح افزایش تعداد نمایندگان با ۴۳ امضا به جریان افتاد و با پیگیری‌‌های صورت گرفته در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به تصویب رسید، اما با مخالفت دولت و عدم ارسال لایحه، به سرانجام نرسید.

وی پیگیری اخذ کرسی مستقل نمایندگی مجلس برای شهرستان آران و بیدگل را از اولویت‌های خود عنوان کرد و افزود: حضور و فعالیت یک نماینده در مجلس برای دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل با گستردگی جغرافیایی و جمعیتی موجود کافی نیست، بر همین اساس لزوم استقلال حوزه انتخابیه آران و بیدگل از کاشان برای منطقه احساس می‌شود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیمhttps://www.instagram.com/kashanefarda.ir
کاشان فردا را در تلگرام دنبال کنیم:          https://t.me/Kashanefarda

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.