اهتمام ویژه شهرداری برای حفظ حریم سیلک در دو سال گذشته

حریم سیلک بازبینی می‌شودکاشان فردا – مدیر پایگاه میراث جهانی سیلک با تقدیر از علاقه و همت شهردار کاشان برای حفاظت از محوطه باستانی سیلک گفت: در دو سال گذشته شهرداری برای حفظ حریم سیلک و جلوگیری از واردآمدن آسیب بیشتر به آن واقعا همت کرد و پا در رکاب برنامه‌ها و فعالیت‌های این پایگاه تلاش و پشتیبانی انجام داد.

جواد حسین‌زاده ساداتی در گفت‌وگو با رادیو کاشان با تأکید بر تلاش‌ مدیریت شهری برای حفظ حریم سیلک از گزند ساخت و سازهای غیرمجاز بیان کرد: داشتن یک مجموعه فرهنگی تاریخی دقیق، منسجم و علمی همزمان با ثبت جهانی سیلک و خروج آن از پرونده ثبت موقت از اهداف برنامه‌های این پایگاه میراث جهانی است.

بیشتر بخوانیم:
+ آزادسازی ۲ ملک واقع در حریم تپه‌های سیلک کاشان

وی محوطه‌های باستانی در جهان جدید را به عنوان منابع فرهنگی معرفی و عنوان کرد: منابع برای تغذیه انسان‌هاست و در این بین منابع فرهنگی مانند محوطه‌های باستانی و دیگر میراث‌های مادی و معنوی، برای تغذیه فکری شهروندان استفاده می‌شود که وجود این منابع با داشتن شهروندان فهیم ارتباط دارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: تلاش مردمان سیلک در ۸ هزار سال قبل در عرصه هنر، صنعت، معماری و … باعث شد که در این محیط اقلیمی جوامع مرکزی دوام بیاورند و به عنوان سرآمدان جامعه بشری لقب گیرند.

حسین‌زاده ادامه داد: دستاوردهای مردمان سیلک به عنوان یک منبع الهام‌بخش برای مردمان امروز است که با کار، فکر و تلاش بتوان در بالاترین سطوح جوامع بشری گام برداشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.