تدوین ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در تقویم گردشگری کاشان

دومین نشست برنامه‌ریزی تقویم گردشگری کاشانکاشان فردا – رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان از تدوین تقویم گردشگری این شهرستان با بیش از یک‌صد برنامه فرهنگی و هنری خبر داد.

مهران سرمدیان چهارشنبه ۱۹ شهریورماه در دومین نشست برنامه‌ریزی تقویم گردشگری کاشان تاکید کرد: می‌کوشیم با اجرای برنامه‌های این تقویم در طول سال، ماندگاری گردشگران در شهرستان از یک و نیم روز به سه روز افزایش یابد.

وی خاطرنشان ساخت: مردم منطقه تا زمانی که این شهرستان به عنوان مقصد گردشگری مورد توجه قرار نگیرد، از حضور گردشگران بهره‌ کافی را نخواهند برد.

بیشتر بخوانیم:
+ تقویم گردشگری کاشان تدوین می‌شود

سرمدیان همچنین از تهیه فرش گردشگری کاشان خبر داد و گفت: تمام بناهای شاخص این شهرستان بر روی این فرش نقش بسته و بخش خصوصی نیز برای فرش دستباف اثرهای تاریخی کاشان اعلام آمادگی کرده است.

فرماندار کاشان نیز در این نشست با تاکید بر پیگیری برگزاری نشست هماهنگی مشترک گردشگری، تاریخی و مذهبی بین شهرستان‌های آران و بیدگل، کاشان و نطنز اضافه کرد: نامه‌هایی در همین راستا برای فرمانداران و نمایندگان مردم این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی فرستاده شده است.

علی‌اکبر مرتضایی تاکید کرد: هدف جذب گردشگری در منطقه فرهنگی کاشان است که البته باید مکان مناسب و امن در اختیار گردشگران باشد و از این رو عنوان‌ها و برنامه‌های تقویم گردشگری باید بر اساس گردشگری بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای جداسازی شود.

وی بیان کرد: امکان فروش صنایع دستی و کالاهای فرهنگی با کیفیت و قیمت مناسب نیز باید در کنار اجرای برنامه‌های تقویم و حضور گردشگران به وجود ‌آید.

شهرستان کاشان دارای یک هزار و ۷۰۰ اثر دارای ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی شامل ۳۳۳ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.