روزهای تعطیل در استان گلساران بیمار نشوید!

محمدعلی خرمی مشکانیکاشان فردا – محمدعلی خرمی / خواهش می‌کنم در روزهای تعطیل بیمار نشوید، والا حساب‌تان با کرام‌الکاتبین است‌! من که این را می‌گویم، خودم درد بیماری در روز تعطیل را کشیده‌ام. همین دیروز یک دفعه درد امان را برید. به کمک دوستان خودم را به پزشک رساندم.

برای تشخیص قطعی بیماری، سونوگرافی و آزمایش نوشت. برگه های دفترچه تامین اجتماعی‌ام را ورق زد و گفت: دفترچه‌ات هم تمام شد.

از دکتر پرسیدم: پنج‌شنبه بعد از ظهر کجا می‌توانم سونوگرافی بگیرم؟ گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم یا جمال‌زاده یا دکتر ابراهیمی.
به مراکز و نمایندگی‌های تامین اجتماعی در میدان کمال‌الملک و پانزده خرداد مراجعه کردم. تعطیل بود. یعنی در روزهای تعطیل دفترچه صادر نمی‌کنند!

بلافاصله خودمان را به کلینیک دکتر جمال‌زاده رساندیم. بوی مواد شوینده همه‌جا را گرفته بود. به خانمی که دستمال در دست داشت گفتم: سونوگرافی ‌دارم. گفت: تعطیل است. از او آدرس مرکز دیگری را پرسیدم گفت: کنار تزریقات الزهراء باید باشند.

با هر پاس‌کاری ناگزیر، انگار پتکی بر تنم زده می‌شد. از کلینیک دکتر جمالزاده تا مرکز الزهراء تا درمانگاه سپاه و دوباره بیمارستان میلاد و نقوی را یکی یکی پرس‌وجو کردیم. نهایتا با یکی از دوستان پزشکم تماس گرفتم. آدرس کلنیک دکتر ابراهیمی را داد. مراکز پزشکی خیابان بهشتی را یکی یکی پرس‌و‌جو کردیم اما هیچ مرکزی باز نبود.

با بیمارستان آیت‌الله یثربی تماس گرفتیم خانمی گوشی را برداشت و گفت پزشک ندارند. به هر دری می‌زدم تا بتوانم دردم را درمان کنم.
یکی از دوستانم گفت: به آران و بیدگل برویم. بلندگوهای مساجد آران و بیدگل اذان مغرب را پخش می‌کردند که وارد بیمارستان سیدالشهداء شدیم. سراغ سونوگرافی را گرفتم، پرستار گفت: سِرُم نمی‌زنیم.

نمی‌دانم من بد گفتم یا او حواسش به آمپولی بود که داشت می‌کشید! تکرار کردم: سونوگرافی می‌خواهم. گفت: پنج‌شنبه و جمعه سونوگرافی تعطیل است!

درد که تعطیلی سرش نمی‌شود. آرامش نکنی ناآرامت می‌کند. باسرعت خودمان را به دکتر رساندیم. وضعیت را برایش گفتیم. مقداری مسکن نوشت و گفت: اگر درد ادامه داشت تنها جایی که الان سونوگرافی دارند، بیمارستان بهشتی است؛ یعنی همان بیمارستانی که ۸۸ بیمار حاد تنفسی در آن بستری هستند!

از دیروز تا به حال پشت سر هم مسکن مصرف می‌کنم. درد زبان آدمی‌زاد حالی‌اش نمی‌شود.

همین درد که فعلا از همه سراغ سونوگرافی می‌گیرد باعث شد، با دوستی در اردستان تماس بگیرم. خندید و گفت: وقتی که در مرکز استان گلساران همه جا تعطیل است می‌خواهی در شهرستان تابعه مرکز فعال وجود داشته باشد؟!

از این نویسنده:
+ پندار غلطِ یک مدیر ناتوان در تعامل با رسانه

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. عباس می گوید

    باسلام و احترام. فکر کنم نگارنده با قصد قلم بدست گرفته و گرنه آدم در حالت کرونا هزیان میگوید. نکته بعدی کاشان هنوز استان نشده است.اگر می شد این جوری نمیشد. البته من مدت زیادی هست از کاشان به مشهد کوچ کردم. هر بار میام کاشان.خشک تر و خراب تر از قبل.میدانی چرا؟چون کاشان نباید استان شود تا منافع مشتی از منابع کاشان تامین شود. ومن الله توفیق.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.