«اهل کاشانم» نخستین کتاب از پروژه «اهل ایرانم» منتشر می‌شود

آرش نورآقای شهروند افتخاری کاشان، عضو هیئت مدیره فدراسیون راهنمایان گردشگری شدکاشان فردا – مدیرمسئول فصلنامه میراث و گردشگری گیلگمش گفت: کتاب «اهل کاشانم» نخستین کتاب از پروژه «اهل ایرانم» است و تا یک ماه دیگر منتشر می‌شود.

آرش نورآقایی در گفت‌وگو باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: من اخیرا پروژه‌ای با عنوان «اهل ایرانم» را تعریف کرده‌ام و «اهل کاشانم» نخستین کتاب از این مجموعه است. این کتاب تا یک ماه دیگر منتشر خواهد شد. ما در این کتاب برای نخستین‌بار از شیوه بازی‌آفرینی در گردشگری استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانیم:
+ کتاب راهنمای گردشگری کاشان و آران‌ و بیدگل تدوین می‌شود

به گفته او قدیمی‌ترین بنای باقی‌مانده در ایران تپه‌های سیلک است و سیلک نقطه آغازین سکونت در فلات ایران به حساب می‌آید. ما با خواندن این کتاب متوجه می‌شویم که کسی صرفا به خاطر متولد‌شدن در ایران یا کاشان، اهل این کشور یا این شهرستان به حساب نمی‌آید. کسی اهل ایران یا کاشان است که مطالبی، چون زبان منطقه زندگی خود و مناسبات آنجا را بداند.

نورآقایی تشریح کرد: من در پروژه «اهل ایرانم» می‌خواهم بگویم شناخت میراث فرهنگی کشورمان یک رتبه از متولدشدن در این کشور بالاتر است. ما در کتاب «اهل کاشانم» با آداب، خوراک، ضرب‌المثل‌ها و گویش و بنا‌های تاریخی کاشان آشنا می‌شویم. در این کتاب ذکر می‌شود که چه فیلم‌هایی در بنا‌های تاریخی کاشان ضبط شده‌اند.

مدیرمسئول فصلنامه میراث و گردشگری گیلگمش گفت: من پیش از این پروژه «ایران؛ هزار و یک (۱۰۰۱)» را با هدف تعریف هزار و یک دلیل برای دوست‌داشتن ایران و سفر به این کشور شروع کردم و نخستین کتاب این پروژه به عنوان ۱۰۰ میراث ایران به زبان‌های فارسی و انگلیسی چاپ شده است. هم‌اکنون کتاب ۱۰۰ شیء موزه‌ای ایران به مرحله نهایی رسیده است و نوشتن کتاب‌های ۱۰۰ تپه باستانی و ۱۰۰ رویداد ایران را در دستور کارم دارم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.