وضعیت سفید در آران و بیدگل نشانه پایان کرونا نیست

دکتر اعظم باقری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگلکاشان فردا – مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل با اشاره به سفید اعلام شدن شهرستان آران و بیدگل از نظر وضعیت کرونا تصریح کرد: اعلام وضعیت سفید در این شهرستان نشانه پایان بحران کرونا نیست.

به گزارش شبستان، دکتر اعظم باقری گفت: با توجه به اعلام شرایط سفید برای شهرستان آران و بیدگل، اعلام این وضعیت نشانه پایان بحران کرونا نیست و مردم همچنان باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانیم:
+ آیا وضعیت کرونا در کاشان نارنجی است؟

وی خاطرنشان ساخت: در شرایطی می‌توان در شهری وضعیت سفید اعلام کرد که طی دو دوره بیماری یعنی حداقل دو بازه ۱۴ روزه مورد جدید از ابتلا به بیماری وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی اگر مورد جدید گزارش نشود به این معنی است که اپیدمی در آن منطقه خاموش شده و وضعیت سفید است.

دکتر باقری افزود: با این حال زمانی که یک جامعه ایزوله نیست و تردد افراد از سایر مناطق به آن وجود دارد، حتی اگر وضعیت سفید هم باشد بلافاصله ممکن است آلودگی افزایش پیدا کند و فقط در صورتی روند خاموشی ادامه پیدا می‌کند که حداقل ۷۰ درصد افراد جامعه مصونیت پیدا کرده باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با بیان این نکته که اعلام وضعیت‌ها برای مناطق کشور قابل تغییر و موقتی است، افزود: برای پایداری وضعیت سفید در شهرستان با توجه به همزمانی آغاز سال تحصیلی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و مراجعه سریع به مراکز کووید ۱۹ در صورت وجود علائمی چون تب و لرز، سرفه خشک، درد و کوفتگی،گلودرد، ازدست دادن حس چشایی و بویایی و … تاکید می‌شود.

دکتر باقری ابراز امیدواری کرد: با همیاری و همدلی مردم شهرستان آران و بیدگل و نظارت بی‌وقفه تیم‌های بهداشتی درمانی و تمرکز بر اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، این ویروس املا ریشه‌کن شود.

برنامه ماسک در حالی وضعیت کاشان را از نظر ابتلا به کرونا نارنجی و وضعیت آران و بیدگل را سفید اعلام کرده است که در ۲۰ روز نخست شهریورماه در شهرستان کاشان به طور میانگین روزانه ۱۵ مبتلای جدید به کووید-۱۹ بستری و دستکم ۲۰ مورد جدید شناسایی می‌شوند.

در شهرستان آران و بیدگل نیز این رقم دستکم روزی یک بستری و روزی ۲ مورد شناسایی ابتلاء به بیماری است و بنابر شرایط تعریف شده برای مناطق، کاشان قرمز و آران و بیدگل در بهترین حالت نارنجی محسوب می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.