حضور سریع اهالی «روستای ون» مانع ازگسترش آتش‌سوزی شد

آتش‌سوزی روستای ونکاشان فردا – مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: عصر امروز با تلاش اهالی روستای ون از توابع کاشان، آتش‌سوزی بخشی از مراتع حوالی آن منطقه مهار و خاموش شد.

روح‌الله فدائی افزود: این آتش‌سوزی که در ارتفاعات روستا با نام «سرسنجون»، ایجاد شده بود، با اطلاع‌رسانی در روستا و حضور تعداد قابل‌توجهی از روستائیان مهار شد.

بیشتر بخوانیم:
+ 10 میلیارد تومان برای نگه‌داری راه‌های کاشان هزینه شد

سخنگوی سازمان ضمن تقدیر شایسته از این حرکت خودجوش اهالی روستا اظهار داشت: به علت صعب‌العبور مسیرحریق آنان به صورت پیاده طی مسیر کرده و با بیل و خاموش‌کننده آتش‌نشانی، نسبت به اطفاء حریق اقدام کردند.

وی افزود: با توجه به بارش‌های بهاری اخیر و ازدیاد پوشش گیاهی، وقوع آتش‌سوزی بر اثر خطای انسانی (دورریز شیشه و فلز در طبیعت) و یا عامل مستقیم انسان (ایجاد آتش به صورت عمد و غیرعمد) دور از انتظار نیست بنابراین از عموم مردم درخواست می‌شود از آتش‌افروزی در طبیعت خودداری کنند و در صورت ضرورت، قبل از ترک محل از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند.

روابط عمومی سازمان از شهروندان خواست در صورت مشاهده حریق مراتع و علف‌های هرز، بلافاصله با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس بگیرند.

روستای ون کاشان در حدود ۵۰ کیلومتر شمال غرب کاشان و در مرز کاشان با قم قرار دارد. در بین روستاهای منطقه، دامداری در این روستان رونق بیشتری دارد.

تلاش اهالی روستای ون برای خاموش کردن آتش مراتع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.