شب«شهرهای تاریخی و دوچرخه» در سیلک برگزار می‌شود

شب شهرهای تاریخی و دوچرخهکاشان فردا –  موزه‌ی منوچهر شیبانی با همکاری پایگاه میراث فرهنگی سیلک، شامگاه سه‌شنبه اول مهرماه ۹۹ و هم‌زمان با روز جهانی «بدون خودرو»، نشست «شهرهای تاریخی و دوچرخه» را در محوطه‌ی باستانی سیلک برگزار می‌کنند.

این برنامه در ساعت ۲۱ تا ۳۰/ ۲۲ با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعلامی از سوی وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

در اعلامیه برگزاری این نشست شام‌گاهی با اشاره به ضرورت بازنگری در نظام حمل و نقل شهری کاشان به عنوان یک شهر تاریخی، از علاقه‌مندان دعوت شده‌است که در صورت امکان امکان با دوچرخه‌هایشان در این نشست حضور به هم رسانند.

بنابر اعلام ورود و حضور در این نشست برای همه علاقه‌مندان و خانواده‌ها آزاد بوده و گروه‌های دوچرخه‌سوار می‌توانند از هر مسیری که تمایل دارند، برنامه‌ریزی کرده و در این نشست شرکت کنند.

بیشتر بخوانیم:
+ امکان دوچرخه‌سواری امن و جابجایی پاک را فراهم کنید

سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور، اردیبهشت‌ماه امسال و پس از اوج همه‌گیری ویروس کرونا با صدور بخشنامه‌ای از شهرداری‌های سراسر کشور خواست بسترهایی برای گسترش پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل پاک در خیابان‌های پرتردد شهرها فراهم کنند.

در این بخشنامه با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا، و نگرانی‌ها نسبت به فعالیت‌ و جابه‌جایی‌های روزانه، توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت در مورد گسترش پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مورد تاکید قرار گرفته‌بود.

در این بخشنامه از شهرداران درخواست شده بود «با امکان‌سنجی و آرام‌سازی ترافیک، بخشی از عرض یک خیابان پرتردد در شهر را به پیاده‌روی و بخشی را به تردد ویژه دوچرخه» اختصاص داده و تمهیداتی برای کاهش سرعت وسایل نقلیه (تا ۲۰ کیلومتر بر ساعت) برای افزایش ایمنی دوچرخه‌سوار و پیادگان اتخاذ کنند.

از همان زمان جمی از فعالان فرهنگی و اجتماعی کاشان تلاش کرده‌اند برای تسهیل فرهنگ دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و هوای پاک و کاهش ترافیک برنامه‌ریز‌های عملی داشته باشند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.