موج سوم کرونا در کاشان آغاز شده است/باید برای هر اتفاقی آماده باشیم

دکتر سید علیرضا مروجی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آغاز موج سوم کرونا در کاشان خبر داد و گفت: این بیماری جدی است و در هر لحظه می‌تواند به روشی دیگر به ما ضربه بزند؛ لذا هر لحظه باید آماده باشیم.

دکتر سیدعلی رضا مروجی در گفت‌وگو با کاشان فردا گفت: کادر درمان از اسفند تا کنون بدون هیچ‌گونه استراحتی درحال تلاش هستند. در زمان جنگ وقتی لشکری خط را می‌شکست، لشکر دیگر جایگزین آن می‌شد. اما الان همان لشکری که خط را شکسته، خط را نگه داشته و هم همان لشکر دوباره با پاتک کرونا روبه‌رو شده است.

بیشتر بخوانیم:
+
معاون فرماندار: وضعیت مطلوب نیست

دکتر مروجی افزود: در جلسه امروز هیئت رئیسه دانشگاه که با موضوع سامان‌دهی بیمارستان‌ها برای مواجهه با موج سوم کرونا برگزار شده، مقرر شده بیمارستان سیدالشهداء آران و بیدگل دوباره بیماران کرونایی این شهرستان را بستری کند. بیمارستان سیدالشهدا دوم اردیبهشت‌ماه از چرخه بستری بیماران کرونایی خارج شده بود.

وی اضافه کرد: سه مرکز ۱۶ ساعته دیگر باید فعال شوند که یکی از آن‌ها مرکز سپهری در بلوار امام رضا است و دو پایگاه دیگر هم ان‌شاء‌الله راه‌اندازی می‌شود. این مراکز بیمارانی را که نیاز به بستری ندارند غربال‌گری می‌کنند تا مراجعات به بیمارستان کاهش یابد و روند درمان شهروندان نیز تسریع یابد.

وی تاکید کرد: بخش‌های کوویدی و غیرکوویدی بیمارستان بهشتی مجزاست و حتی قرارشده آسانسورها هم جدا باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: با شیبی که امروز داشتیم و با توجه به سردترشدن هوا باید برای همه چیز خودمان را آماده کنیم.

وی در پاسخ به انتقادهای مطرح‌شده در حوزه نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی گفت: دانشگاه نظارت سختگیرانه داشته و حتی در روز عاشورا همکاران ما با وسیله شخصی از صبح تا نیمه شب بازرسی می‌کردند؛ اما حجم کار آن‌قدر زیاد است که باز هم شاهد مشکلاتی هستیم. طبیعتا نمی‌شود ما به امید نظارتی‌ها باشیم. چرا هرکسی خودش ناظر خودش نباشد؟ هرکسی در هر شغلی که هست ناظر خودش باشد و نیاز به تذکر نباشد. پروتکل‌ها شفاف است.

دکتر مروجی از تشدید نظارت‌ها خبر داد و افزود: نظارت‌ها را تشدید کرده‌ایم و معرفی به دادگاه هم داریم و مردم هم تخلفات را به سامانه 190 اطلاع دهند.موج بیماری جدی است و در هر لحظه می‌تواند به روشی دیگر به ما ضربه بزند. هر لحظه باید آماده باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.