اهدا اعضا بیمار مرگ مغزی به چند بیمار زندگی دوباره بخشید

اهدای عضو اهدای زندگیکاشان فردا – مدیر بیمارستان بهشتی کاشان گفت: اهداء عضو بیمار مرگ مغزی به بیمارانی دیگر زندگی دوباره بخشید.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان؛ دکتر سید محمدحسین مکی با بیان این‌که آقای ۵۴ ساله اهل کاشان که بر اثر سقوط از ارتفاع در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری بود افزود: پیکر این بیمار پس از بررسی تیم‌ پزشکی و تائید مرگ مغزی، با رضایت خانواده جهت اهدا عضو به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شد.

بیشتر بخوانیم:
+ بیمار مرگ مغزی با اهداء اعضاء خود به چند بیمار زندگی دوباره بخشید

وی با اشاره به این‌که ۴ عضو از اعضای آن مرحوم پیوند زده شد، گفت: با اعلام رضایت خانواده جهت اهدای عضو آن مرحوم نیکوکار ؛ کلیه‌ها، کبد و نسوج این بیمار جداسازی و به بیماران نیازمند اهدا شد.

دکتر مکی افزود: متاسفانه عموم مرگ مغزی را معادل کماء فرض می‌نمایند، در صورتی که مرگ مغزی مساوی با مرگ است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی بیشتری جهت ارتقاء اطلاعات عموم مردم انجام داده و به تبع آن شاهد افزایش اهدای عضو و افزایش اهدای زندگی در جامعه باشیم.

زهرا غلامی مسئول تیم فراهم‌آوری پیوند دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز ضمن تشکر از خانواده محترم و ایثارگرِ آن مرحوم گفت: با انجام این اهدا در سال جاری؛ این چهلمین اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی کاشان بوده است.

وی گفت : کسانی که می‌خواهند جزو اهداکنندگان عضو باشند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی http://ehda.sbmu.ac.ir در بخش «ثبت‌نام امتقاضیان اهدای عضو» نام‌نویسی کرده و کارت ویژه اهدای عضو را دریافت کنند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیمhttps://www.instagram.com/kashanefarda.ir
کاشان فردا را در تلگرام دنبال کنیم:          https://t.me/Kashanefarda

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.