ابتلای تعداد زیادی از کادر درمانی بیمارستان بهشتی به کرونا/ ظرفیت بیمارستان با این شرایط به‌زودی تکمیل می‌شود

دکتر ابوالفضل شجاعی رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان
دکتر ابوالفضل شجاعی رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان

کاشان فردا – رئیس بیمارستان بهشتی کاشان، شرایط این روزهای کرونایی کاشان را سخت توصیف و تاکید کرد که چنانچه عموم مردم توجه نداشته باشند، قطعنا شرایط از این هم سخت‌تر خواهد شد، و همه آسیب خواهیم دید.

دکتر ابوالفضل شجاعی در گفت‌وگو با کاشان فردا با بیان این‌که در بخش عمده‌ای از تخت‌های بیمارستان شهید بهشتی بیماران کرونایی بستری هستند، تصریح کرد: اتفاقی که در این موج کرونا افتاده، این است که از یک طرف از نظر سنی، بیماران جوان‌تر بیشتر بستر می‌شوند، و از طرف دیگر سطح بیماری شدیدتر است که طبیعتا به مراقبت‌ بیشتری نیاز دارند و همین مسئله باعث ماندگاری بیشتر بیمار و کاهش ترخیصی‌ها شده‌است.

دکتر شجاعی خاطرنشان کرد: ظرفیت بیمارستان محدود هست و این ظرفیت تا سقفی می‌تواند پاسخ‌گو باشد و با تکمیل این سقف قطعنا مشکل خواهیم داشت.

وی افزود: روند طولانی بیش از ۷ ماهه بیماری کووید-۱۹ به خستگی شدید کادر درمان منجر شده و با توجه به درگیری نزدیک کادر درمان با ویروس، خیلی از همکاران ما مبتلا به کووید۱۹ شده و حتی خانواده‌های عزیزشان نیز درگیر بیماری شدند.

رئیس بیمارستان بهشتی کاشان، با بیان این‌که شرایط، شرایط سختی است و چنانچه عموم مردم توجه نداشته باشند، قطعنا شرایط از این هم سخت‌تر خواهد شد، و همه آسیب خواهیم دید تصریح کرد: درخواست و تقاضایی که از مردم داریم نخست این است که در جریان باشند که شرایط بیمارستان شرایط مطلوبی نیست و در سایه این آگاهی از وضعیت بیمارستان، همه تلاش و مراقبت خودشان را بکار گیرند که خدای ناکرده بیمار نشوند.

دکتر شجاعی با اظهار تاسف از این‌که مشاهدات میدانی سطح شهر نشان می‌دهد که بیماری کرونا و عوارض آن برای بیمار و جامعه، کمتر جدی گرفته می‌شود تاکید کرد: درخواست ما از مسئولین و مردم عزیز این است که توصیه‌ها در مورد پیشگیری از ابتلا به کرونا را با جدیت بیشتری مورد توجه قرار دهند.

وی توصیه کرد: شهروندان اگر ناچار از حضور در تجمعی هستند، حتما با ماسک باشند و فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت را دقیق رعایت کنند تا خدای ناکرده خودشان، خانواده‌هایشان، همکاران ما، خانواده همکاران ما و … دچار بیماری و مشکل نشوند و مشکلات کمتر شود.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان در پاسخ به این پرسش که اکنون چند درصد از بستری‌های بیمارستان بیماران کرونایی هستند و چند درصد غیرکرونایی؟ یادآور شد: با روابط عمومی هماهنگ شده آمارها به تفکیک در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد، اما در حال حاضر درصد قابل توجهی از تخت‌های بیمارستان اشغال است.

دکتر شجاعی در پاسخ به این پرسش که نحوه ارائه خدمات به بیماران غیرکرونایی مراجعه‌کننده به بیمارستان در این وضعیت به چه صورت خواهد شد؟ کفت: در حال حاضر بخشی از تخت‌های بیمارستان در اختیار بیماران غیرکرونایی هست، منتهی ما بیماران «الکتیو» یا جراحی «الکتیو» به علت این‌که تخت خالی نداریم نمی‌توانیم بستری کنیم. اورژانس بیمارستان کماکان به ارائه خدمات به بیماران غیرکرونایی ادامه می‌دهد، اما اگر روند صعودی ابتلا و بستری به همین شکل ادامه داشته باشد، ما قطعنا در مورد ارائه خدمات به بیماران غیرکرونایی با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید مجدد بر خستگی شدید کادر درمان و بیماری برخی از آن‌ها خاطرنشان کرد: بیماران کرونایی به مراقبت مضاعف نیاز دارند. در چنین شرایطی فشار سنگینی به کادر درمان، پزشکان و مجموعه بیمارستان وارد می‌شود. قبل از کرونا تمام ظرفیت بیمارستان در خدمت‌رسانی عادی به همه بیماران بوده که اگر این روند ادامه پیدا کند، ظرفیت خدمات‌دهی به بیماران غیرکرونایی که نیازمند خدمات ضروری درمانی هستند به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و این می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.