کرونا و الگوگیری مردم از مسئولین

صادق صدقگوکاشان فردا – صادق صدقگو / «کرونا» شوخی نیست اما در تشریح عوامل شیوع آن شهروندان به درجه یک و دو تقسیم می‌شوند.

اگر آقای دکترِ ریاست محترم پایگاه بهداشتی – در مرئی و منظر مراجعین – ماسک نزند، یا آقای دکترِ فوق‌تخصص، بیماران را ملزم به گرفتن نوبت به صورت حضوری کند، و در محیط کوچک مطب خود، روزانه تجمعی چند ده نفره برقرار کند، امری بسیار عادی و طبیعی است، اما اگر سایر شهروندان ماسک نزنند یا در جمعی چند نفره شرکت کنند، متهم ردیف اول شیوع ویروس هستند و نشان بی‌فرهنگی آن‌هاست.

بیشتر بخوانیم:
+ گل به خودی پزشکان در وضعیت قرمز

هشدار «دیگر ظرفیت پذیرش نداریم و شرایط الان از اسفند، خطرناک‌تر است» رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، وقتی توسط همکاران و همراهان او جدی گرفته نمی‌شود، چه توقعی می‌توان از آن همشهری بدون ماسک داشت که پشت باجهٔ بانک، در یقهٔ فردی دیگر عطسه می‌کند و الحمدلله می‌گوید؟

مردم به روش و طریقۀ حاکمان و بزرگان خود زندگی می‌کنند و بخش قابل‌توجهی از شوخی‌پنداریِ هشدارها در الگوبرداری مردم از رفتار مدیران و مسئولین است.

از آن مقام مسئول که بدون ماسک در تلویزیون یا در نشست اداری شهرستان ظاهر می‌شود، تا مدیر درمان‌گاه و پزشک داروخانه، همگی ناخواسته در ایجاد بستر ذهنی و زمینه‌سازی در اوضاع بحرانی کنونی هم‌داستانند که مولا علی(ع) فرمود: «النّاس علی دین ملوکهم»

از این نویسنده:
+
حالت فوق العاده، آخرین سنگر شهر بی دفاع

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.