انجام ۱۳۰۰ تست مولکولی تشخیص کرونا در یک هفته در کاشان

دکتر حسن احترام مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا – مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی و سرپرست آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ کاشان، از انجام ۱۳۰۰ تست مولکولی تشخیص ویروس کرونا در یک هفته در آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ کاشان خبر داد.

به گزارش وب دا، دکتر حسن احترام گفت: بر این اساس، روزانه حدود ۲۰۰ تست آزمایش تشخیص کرونا در کاشان انجام می‌شود.

وی، به انجام این تست‌ها در آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ کاشان اشاره کرد و افزود: این آزمایشگاه جزء شبکه تشخیص کرونا ویروس کشور است و در دو شیفت صبح و عصر به بیماران بستری و مراجعین سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته (سپهری) خدمت ارائه می‌دهد.

دکتر احترام، در مورد هزینه تست تشخیصی مولکولی کووید ۱۹ گفت: هزینه‌ها در بخش خصوصی دارای مجوز حدود ۵۹۰ هزار تومان است و در بخش دولتی نیز در صورتی که با تشخیص پزشک انجام شود، رایگان است.

وی، رعایت نکات بهداشتی، حفظ فاصله با دیگران و زدن ماسک را بهترین راه مقابله با کرونا عنوان و تصریح کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فشار بالایی را به کادر درمان و همچنین سیستم آزمایشگاهی، تجهیزات و امکانات این حوزه وارد می‌کند.

مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: افرادی مانند مسافرین پروازهای خارجی و … که در پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت جهت انجام آزمایش PCR قرار می‌گیرند، می‌توانند از خدمات بخش خصوصی دارای تاییدیه از انیستیتو پاستور و آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت که اسامی آن‌ها در سایت وزارت بهداشت اعلام شده، استفاده کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.