مراقب برچسب تقلبی روی محصولات آرایش و بهداشتی باشید

دکتر محسن تقی‌زاده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکیکاشان فردا – معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، نسبت به درج برچسب‌های تقلبی روی محصولات آرایشی و بهداشتی هشدار دارد و از شهروندان خواست محصولات مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.

به گزارش وب دا، دکتر محسن تقی زاده گفت: کالاهای قاچاق عوارض مختلفی را بر روی قسمت‌های مختلف بدن از جمله چشم، پوست و مو ایجاد می‌کند و فلزات سنگین موجود در این مواد، خطراتی را برای سلامتی فرد به دنبال دارد.

بیشتر بخوانیم:
+ هشدار! کپسول «فرشته» هیچگونه مجوزی از سازمان غذا و دارو کشور ندارد

وی، با بیان اینکه معمولا مصرف‌کنندگان لوازم آرایش غیرمجاز به بیماری‌های عفونی و مخصوصا پوستی دچار می‌شوند، افزود: نمونه‌های زیادی از انواع بیماری‌ها از جمله واکنش‌های آلرژیک پوستی و چشمی بعد از استفاده از این‌گونه کالاهای تقلبی دیده شده است.

دکتر تقی‌زاده تصریح کرد: مردم برای اطمینان از اصالت کالای مورد استفاده می‌توانند به برچسب اصالت و سلامت وزارت بهداشت بر کالاهای سلامت‌محور از جمله آرایشی و بهداشتی توجه کرده و برای کنترل و استعلام اصالت کالا، کد اصالت کالا را به سامانه پیامکی 20008822 ارسال و یا از طریق اینترنت به سامانه TTAC.IR وارد شده و کد اصالت را استعلام نمایند.

وی توصیه کرد: مراقب باشید ممکن است برچسب تقلبی بر روی محصولات قاچاق الصاق گردد و برای شناسایی این مورد دقت فرمائید که سامانه پیامکی دقیقا شماره مذکور باشد و پس از استعلام پاسخ دقیق به شما ارسال شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه کالاهای سلامت‌محور شامل مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و دارو و تجهیزات پزشکی هستند، اظهار داشت: بیشترین میزان قاچاق کالاهای سلامت‌محور در حوزه فرآورده‌های آرایشی بهداشتی بوده و متاسفانه بدلیل سودآوری بالا بخشی از این محصولات به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.

وی یادآور شد: قاچاق کالا علاوه بر واردکردن فعالیت آسیب‌های اقتصادی می‌تواند بر کارآفرینی،‌ تولیدات داخلی و نیروی کار نیز تاثیرگذار باشد و این حوزه‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.