راهیابی «سید حسین چاوشی» به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی

جشنواره جوان خوارزمیکاشان فردا –  معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان از راهیابی یک دانش‌آموز این شهرستان به مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی خبر داد.

سعید مکاریان نوش‌آبادی به پانا گفت: مرحله کشوری داوری بیست‌و‌دومین دوره جشنواره جوان خوارزمی با ۱۰۲ اثر از دانش‌آموزان سراسر کشور برگزار می‌شود که ۱۴ طرح از استان اصفهان به این مرحله راه یافته است.

بیشتر بخوانیم:
+ کسب ۲۲ رتبه برتر کشوری مسابقات فرهنگی هنری توسط دانش‌آموزان کاشان

وی افزود: در پایان داوری آثار دانش‌آموزان مناطق ۴۰ گانه استان اصفهان، طرح هفت میلیارد از «سید حسین چاوشی» با کسب امتیاز این مرحله به جشنواره کشوری جشنواره راه پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی، پنج اثر از ناحیه سه و چهار اثر از ناحیه یک شهر اصفهان و از ناحیه‌های دو و پنج، شهرستانهای باغبهادران، خمینی‌شهر و کاشان هر کدام یک اثر شرکت خواهند کرد.

مکاریان خاطرنشان ساخت: طرح‌های پژوهشی فرصتی است تا دانش‌آموزان باور کنند که می‌توانند مسائل واقعی اطراف خود را تشخیص داده و حل کنند، ضمن آنکه افق دید آن‌ها فراتر رفته و برای حل مسائل بزرگ‌تر آماده می‌شوند.

«جشنواره جوان خوارزمی» با هدف كشف، جذب و پرورش استعدادها در زمينه‌هاي مختلف علمي و صنعتي، حمايت و پشتيباني از مخترعان، مبتكران و پژوهشگران داخلي، استفاده از استعدادهاي بالقوه كشور و انتقال تجربه‌هاي علمي و فني ساير كشورها به داخل كشور از سال ۱۳۷۸ در کشور بنیان نهاده شده است.

دوره نخست این جشنواره با شركت طرح‌هاي دانش‌آموزي، و دانش‌پژوهان و فناوران را سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران برگزار کرد.

دوره‌های دوم تا ششم جشنواره از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳ را در بخش دانش‌آموزی، وزارت آموزش و پرورش و در بخش دانشجويي _ آزاد، مركز تحقيقات سياست علمي كشور برگزار کرد.

دوره هفتم ۱۳۸۴ تا كنون را در بخش دانش‌آموزي، وزارت آموزش و پرورش و در بخش دانش‌پژوهان و فناوران، سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران برگزار کرده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.