بیش از ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا، هیچگونه علامتی ندارند

دکتر مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کروناکاشان فردادکتر مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا معتقد است که بیش از ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا، هیچگونه علامتی ندارند.

دکتر محرز در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه کاشان یکی از چهار شهر با درصد ابتلا و بستری بالا در سطح استان اصفهان است، اظهار داشت: متاسفانه با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و عدم برخورد جدی دولت با هنجارشکن‌های بهداشتی در جامعه در حال حاضر شاهد اوضاعی بدجور و افتضاح از شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم.

بیشتر بخوانیم:
+ تمام بیمارستان‌های کاشان باید بیماران کرونایی پذیرش کنند

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا هیچ علامتی ندارند، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود برای آزمایش و تست کرونا بهترین راه برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا استفاده همیشگی از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شست‌و‌شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و جلوگیری از اقدامات غیرضروری مثل مسافرت و حضور در تجمعات است.

وی یادآور شد: با افزایش مبتلایان و بستری‌شدگان بیماران کرونایی با کمبود جدی تخت‌های بیمارستانی مواجه هستیم و کادر بهداشتی و درمانی هم متاسفانه بعد از بیش از هفت ماه مبارزه با کرونا خسته شده‌اند.

دکتر محرز با بیان اینکه هیچ پیش‌بینی قطعی نمی‌توان برای دارو و یا واکسن کووید۱۹ کرد تاکید کرد: اقداماتی در سراسر دنیا برای واکسن کرونا در حال انجام است که هیچکدام تاکنون به نتیجه نرسیده است و نمی توان زمان مشخصی هم برای کشف دارو و یا واکسن کرونا تخمین زد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.