قدرت سرایت ویروس کرونا ۱۰ برابر شده است

بستری کروناکاشان فردا – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: طبق ارزیابی صورت‌گرفته، قدرت سرایت ویروس کرونا ۱۰ برابر شده است.

به گزارش صداوسیما، دکتر بهروز کلیدری در خصوص ایجاد شرایط سخت‌تر از شیوع این بیماری در هفته‌ها و ماه‌های آینده در استان گفت: برآوردی که همکاران همه‌گیرشناس ما انجام داده‌اند نشان می‌دهد که ما وضعی بدتر (حدود سه هزار بیمار بستری) را در پیش رو خواهیم داشت که به علت سرمای هوا و همزمانی با بیماری آنفلوآنزاست.

بیشتر بخوانیم:
+ آمار تفکیکی ۱۰ روز سوم مهرماه مبتلایان کووید-۱۹ در کشور

دکتر کلیدری در ادامه به بستری‌شدن بیماران کرونایی در همه گروه‌های سنی طی هفته‌های گذشته اشاره کرد و با تأکید بر اینکه کرونا به هیچ‌کس و هیچ سنی رحم نمی‌کند افزود: حدود ۵۳ بیمار کمتر از ۱۸ سال (ثبت مرگ سه نفر از این افراد) و ۲۳ مادر بارداردر هفته‌های گذشته در مراکز درمانی استان اصفهان به علت ابتلا به کرونا بستری شدند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان از لحاظ شیوع کرونا شرایط خوبی ندارد افزود: از ابتدای شیوع کرونا (اول اسفند پارسال) تاکنون بیش از ۴۲ هزار بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و از این تعداد حدود چهار هزار و ۶۰۰ نفر نیز از دست رفته‌اند که تست کرونای حدود نیمی از آن‌ها مثبت بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان تأکید کرد: خانواده‌ها باید برای برگزاری دورهمی‌های خود سخت‌گیری‌های بیشتری داشته باشند چرا که الگوی شیوع ویروس به صورت خانوادگی و فوت آن‌ها رو به افزایش است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.