آران و بیدگل قطب تولید آجر شمال استان اصفهان می‌شود

آران و بیدگل قطب تولید آجرکاشان فردافرماندار آران و بیدگل از تبدیل این شهرستان به قطب تولید آجر در شمال استان اصفهان تا آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش صدا و سیما اسماعیل بایبوردی گفت: در سند پیشران توسعه منطقه ۷ استان، پیش‌بینی تبدیل این شهرستان به قطب مدرن تولید آجر شده است و این شهرستان در کنار رعایت دستورالعمل‌های محیط‌زیستی و پیوست‌های آن به قطب تولید آجر در شمال استان اصفهان تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ در ۷ سال گذشته ۶۵۰ طرح در آران و بیدگل به بهره‌برداری رسید

بایبوردی به سند پیشران توسعه منطقه ۷ استان اصفهان که شهرستان‌های آران و بیدگل، کاشان و نطنز را شامل می‌شود اشاره کرد و افزود: معرفی این شهرستان به عنوان قطب مدرن تولید آجر در این سند می‌تواند فرآیند اشتغال‌زایی و کارآفرینی در این بخش را فراهم و به جذب شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه آجر کمک کند.

وی با بیان این‌که خاک رس جزء اصلی خاک مصرفی برای تولید آجر است گفت: خاک رس موجود در شهرستان آران و بیدگل با داشتن ترکیب ماسه (ریگ) می‌تواند در کیفیت آجر‌های تولیدی نقش مهمی داشته باشد.

فرماندار آران وبیدگل ابراز کرد با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، این شهرستان به قطب مدرن تولید آجر در شمال استان اصفهان تبدیل شود.

۱۳ کارخانه آجرپزی در شهرستان آران و بیدگل فعالند و روزانه ۱۵۰۰ تن آجر در این شهرستان تولید می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.