امسال برداشت «پسته» در کاشان ۱۰ برابر سال قبل خواهد بود

پستهکاشان فردا – مدیرعامل شرکت کشت و صنعت آب‌شیرین کاشان با بیان این‌که کشت پسته در کاشان یکی از راه‌های تغییر الگوی کشت در کاشان است گفت: ۵۰۰ هکتار زمین پسته‌کاری داریم که نیمی از آن بارور و بازده شده و بقیه نیز در حال پیوندزدن برای باروری است.

به گزارش ایرنا احسان درستکار ارقام موجود پسته این شرکت را احمدآقایی، کله‌قوچی، فندقی، اکبری و عباسعلی ذکر کرد و با اشاره به استخدام ۳۰ نفر و اشتغال ۱۰۰ نفر در فصل‌های مختلف افزود: شرکت کشت و صنعت آب شیرین از ابتدا با نام شرکت ایثار فجر دارای ۱۷ هزار سهام‌دار بود که سال ۹۱ وارد بورس شد و تا کنون نزدیک ۳۰٪ سهام خود را عرضه کرده است.

بیشتر بخوانیم:
+ ۵۰ میلیارد تومان خسارت باران به کشاورزان آران‌وبیدگل

وی افزود: عملکرد تولید این شرکت در سال گذشته ۱۶۰ تن در هکتار بود که امسال به ۷۰۰ تن رسیده است و بر اساس برنامه ۶ ساله، این رقم باید به سه هزار و ۵۰۰ تن در هر هکتار برسد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت آب‌شیرین کاشان اضافه کرد: سال گذشته ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پسته از این شرکت به فروش رسید و پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال با افزایش ۱۰ برابری به ۲۸ میلیارد تومان افزایش یابد که البته تا کنون قرارداد فروش ۲۲ میلیارد تومان بسته شده و ۱۸ میلیارد تومان آن نیز دریافت شده است.

وی با اشاره به نصب دستگاه فرآوری پسته در این شرکت از چهار سال گذشته اضافه کرد: پیش‌تر برای فرآوری، محصول به شهرهای کرمان و رفسنجان انتقال می‌یافت که افزون بر تحمیل هزینه‌های حمل و نقل، مشکلات بهداشتی نیز به همراه داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.