توزیع ۵ هزار قلم انسولین تا پایان هفته در داروخانه‌های کاشان

انسولینکاشان فردا – معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به اختصاص سهمیه به تمامی داروخانه‌های داوطلب گفت: پنج هزار انسولین تا پایان هفته در داروخانه‌های کاشان توزیع، و کمبودها تا پایان هفته رفع می‌شود.

دکتر محسن تقی‌زاده به تسنیم اعلام کرد: از ابتدای این هفته پنج هزار قلم انسولین میان داروخانه‌های منطقه کاشان و آران و بیدگل توزیع و تا پایان هفته نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه معمولا بیماران دیابتی بین سه تا هفت قلم انسولین در ماه نیاز دارند، افزود: بخشی از این انسولین در روز شنبه توزیع شده و ۷۰٪ داروخانه‌های سطح شهرستان کاشان انسولین دارند و مشکل کمبود تا پایان هفته به طور کامل رفع می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ اصلاح سبک زندگی بهترین راه پیشگیری از دیابت

دکتر تقی‌زاده با بیان اینکه داروخانه‌های کاشان و آران و بیدگل برای توزیع پیوسته در سهمیه‌های بعدی بنا به میزان مراجعه و سهمیه دریافتی هر بیمار انسولین تحویل می‌دهند، گفت: ما در مورد انسولین ایرانی هیچ کمبودی نداریم و این انسولین مورد نظر وارداتی است و علت تاخیر نیز به دلیل بحث گمرک و زمانی است که برای ترخیص نیاز دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه یکی از مهمترین دلیل استفاده از انسولین خارجی تسهیل در نحوه استفاده از آن است گفت: در مورد انسولین ایرانی نیز حدود یک سال است که به راحتیِ مشابه خارجی به شکل قلمی قابل استفاده است و پیشنهاد می‌شود با توجه به تامین داخلی انسولین ایرانی بیماران محترم با نظر پزشک خود از انسولین‌های داخلی استفاده کنند.

دکتر تقی‌زاده اعلام کرد: به‌غیر از ۵ تا ۶ داروخانه در کاشان و آران و بیدگل که متمایل به دریافت سهمیه انسولین نبودند، بقیه داروخانه‌ها سهمیه انسولین خود را دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: شهروندان هر سوالی در رابطه با دارو دارند می‌توانند در ساعات اداری با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند، و یک برنامه کاربردی به نام «تی‌تک» نیز در اپ بازار وجود دارد که با نصب آن می‌توان علاوه بر انسولین از وضعیت موجودی دیگر داروهای خاص در کشور اطلاع پیدا کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.