نخستین جرثقیل موبایل تلسکوپی خاورمیانه در کاشان رونمایی شد

کاشان فردا – نخستین جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی خاورمیانه روز سه شنبه در آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از مسئولان استان اصفهان در کاشان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اندیشه‌مدار در حاشیه رونمایی از این جرثقیل به خبرنگاران گفت: برای ساخت این جرثقیل و خودروی کشنده، ۳۰ هزار قطعه در کشور بومی‌سازی و تولید شده است.

رضا ریاضی فینی به هزینه ۳۰ میلیارد تومانی بومی‌سازی طرح در ساخت جرثقیل و خودروی کشنده اشاره کرد و افزود: هر دستگاه با قیمتی بین ۳۷۰ تا ۴۰۰ هزار دلار در بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی، کمترین و بیشترین شعاع باربرداری بوم بین ۹ تا ۴۱ متر است و هر دستگاهی که در این طرح بومی‌سازی شده، نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی به همراه دارد.

مدیر بومی‌سازی طراحی و ساخت جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی و خودروی کشنده ۱۰۰ تنی شرکت دانش‌بنیان صنعت اندیشه مدار کاشان، مدت زمان بومی‌سازی طرح را چهار سال برشمرد و اضافه کرد: این شرکت برای افزون بر ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه نیز از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بازدید کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.