جلوگیری از فعالیت مراکز عمومی فاقد تاییدیه ایمنی

اکثر مراکز عمومی تجاری، اداری و آموزشی کاشان تاییدیه ایمنی ندارندکاشان فردا دادستان عمومی و انقلاب کاشان تاکید کرد: از فعالیت مراکز عمومی اعم از تجاری، درمانی، آموزشی و اداری فاقد تاییدیه ایمنی سازمان آتش‌نشانی جلوگیری خواهد شد.

روح‌الله دهقانی در دیدار مدیرعامل و جمعی از کارکنان آتش‌نشانی کاشان گفت: با توجه به اینکه ایمنی مراکز عمومی با جان و مال مردم سر و کار دارد، هیچگونه اغماضی در این مورد صورت نخواهد پذیرفت و مدیران تمامی بخش‌های عمومی اعم از دولتی، خصوصی و آموزشی و … مکلفند ضمن همکاری با سازمان آتش‌نشانی در ایجاد شرایط مناسب بازدید کارشناسان از قسمت‌های مورد نیاز آن اماکن، در جهت رفع نواقص اعلامی آن سازمان اقدام نمایند و عواقب ترک فعل آن‌ها بر عهده ایشان خواهد بود.

بیشتر بخوانیم:
+ ۱۴۲۴ مورد اقدام ایمنی توسط کارشناسان پیشگیری آتش‌نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از مراکز عمومی فاقد تاییدیه ایمنی بیان داشت: بر اساس بازرسی‌های ایمنی صورت‌گرفته توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی، وضعیت ایمنی مراکز عمومی شهرستان و محیط‌های پیرامونی بررسی و نواقص آن احصاء و جهت اصلاح به مدیران مربوطه آن اماکن ابلاغ گردید ه و همچنین آموزش‌ها و توضیحات لازم به مسئولین و مدیران آن‌ها ارائه شده است.

محمدعلی پیراسته اظهار داشت: متاسفانه در اثر عدم توجه متولیان مراکز یادشده، نواقص ایمنی کماکان موجود بوده به گونه‌ای که اکثر این‌گونه اماکن فاقد تأییدیه ایمنی این سازمان می‌باشند.

وی با اشاره به تبصره بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها گفت: هیچ یک از ۵۶ مرکز و مجتمع تجاری کاشان دارای تاییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی نیستند.

پیراسته اضافه کرد: طی بررسی‌های انجام گرفته مهمترین معایب ایمنی مراکز عمومی فقدان راه‌های مناسب خروج و فرار، عدم اجرای سیستم کشف و اعلام حریق، عدم اجرای سیستم اطفاء حریق، نقص در تاسیسات برق، استفاده از وسایل حرارتی نامناسب و وجود انبار‌های نا ایمن یا دارای انباشت کالای نامناسب می‌باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.