رکورد مبتلایان روزانه به کرونا در آمریکا؛ بیش از ۱۰۰ هزار نفر

رکورد روزانه ابتلا به کرونا در آمریکاکاشان فردا آمریکا با ثبت ۱۰۰ هزار و ۲۳۳ مبتلای جدید به کرونا در روز جمعه، رکورد ابتلای روزانه به این ویروس را در جهان شکست.

به گزارش رویتر ثبت رکوردی جدید در ابتلا به کرونا در آمریکا در حالی است که چهار روز دیگر به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده و دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری کشور کمپین‌های انتخاباتی را بصورت گسترده‌ای ادامه می‌دهد.

جو بایدن رقیب انتخاباتی وی برعکس، به خاطر شیوع کرونا سفرهای انتخاباتی را محدود کرده و کمپین‌های بزرگ برگزار نمی‌کند.

بیشتر بخوانیم:
+ رکورد آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در جهان شکسته شد

ترامپ که به همراه همسر و پسر کوچکش اخیرا به کرونا مبتلا شده بود، می‌گوید که «آمریکا به‌زودی بر کرونا غلبه کرده و آن را مهار خواهد کرد».

این در حالی است که متوسط شمار قربانیان روزانه کرونا در آمریکا طی هفته جاری حدود هزار نفر بوده و اگرچه نسبت به بهار سال جاری کاهش چشمگیر نشان می‌دهد، اما هنوز بسیار بالاست.

آمریکا تا روز شنبه ۱۰ آبان، ابتلای بیش از ۹.۳ میلیون نفر را ثبت کرده که سهمی ۲۰ درصدی در کل مبتلایان ثبت شده در جهان دارد.

همچنین بیش از ۲۳۵ هزار نفر از کرونا در آمریکا فوت کرده‌اند که معادل یک پنجم کل آمار مرگ و میر ثبت شده از کرونا در جهان است.

شیوع کرونا در اروپا نیز به شدت اوج گرفته است. فرانسه، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و روسیه با موج جدیدی از شیوع کرونا مواجه شده و برخی سخت‌گیری‌ها برای محدودیت‌های اجتماعی را افزایش داده‌اند.

روز جمعه شمار مبتلایان روزانه در اروپا به نزدیک ۳۰۰ هزار نفر رسید که فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، بریتانیا و بلژیک در صدر جدول بودند.

همچنین شمار کل قربانیان کرونا در اروپا طی روز جمعه بیش از سه هزار نفر بود.

در آسیا، هند بالاترین میزان ابتلا و مرگ و میر را دارد، اما شمار مبتلایان طی دو ماه گذشته روند نزولی داشته و تقریبا نصف شده است.

تاکنون در جهان ابتلای بیش از ۴۶ میلیون و مرگ نزدیک به ۱.۲ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا ثبت شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.