وضعیت کرونایی منطقه کاشان از تهران، اصفهان و یزد هم بدتر است

کروناکاشان فردا – رئیس شبکه بهداشت کاشان اعلام کرد: منطقه کاشان جزو آلوده‌ترین شهرهای کشور از نظر ابتلا به کووید- ۱۹ است و وضعیت این منطقه نسبت به کلان‌شهرهایی مانند تهران، اصفهان و حتی یزد که گفته می‌شود بدترین شرایط را دارند، بدتر است.

به گزارش ایرنا دکتر مسعود دهقانی چهارشنبه ۱۴ آبان‌ماه در نشست ستاد هماهنگی اعمال محدودیت‌های کرونایی در کاشان گفت: بر اساس آزمایش‌های pcr همه نقاط شهر کاشان آلوده به ویروس کرونا است، اما فاز ۲ ناجی‌آباد، راوند، خیابان‌های نطنز و کارگر بیشترین آلودگی را دارند و در ۴۵ روز گذشته آمار این مناطق کاهش نداشته است.

بیشتر بخوانیم:
+ مجموع بستری‌های کرونای کاشان یک پنجم استان اصفهان

وی با بیان اینکه هنوز متوجه شدت ویروس کرونا در گستره کاشان نشده‌ایم، تصریح کرد: بالاترین وضعیت بحرانی را در کشور داریم اما هنوز در حال تصمیم‌گیری برای ایجاد محدودیت‌های کرونایی در منطقه هستیم.

رئیس شبکه بهداشت کاشان در پاسخ به اصرار نماینده بازار مبنی بر تعطیل‌نکردن بازار با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تصریح کرد: بر اساس بازرسی‌های انجام شده، کمتر از ۱۰ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی در بازار کاشان رعایت می‌شود.

وی با اشاره به سرپوشیده‌بودن بازار تاریخی این شهر تصریح کرد: در برخی موارد حتی فروشنده و خریدار هیچ‌یک ماسک نداشتند یا از محلول ضدعفونی‌کننده استفاده نمی‌کردند.

دکتر دهقانی یادآور شد: بیمارستان بهشتی کاشان با توجه به ازدیاد موارد کرونایی، در حال حاضر تنها بیماران با شرایط خاص را پذیرش می‌کند و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا نکنیم، با شرایط بدتر از این روبه‌رو خواهیم شد.

به گفته رئیس شبکه بهداشت کاشان، اگر محدودیت‌های کرونایی به مدت ۲ هفته اجرا شود، نزدیک به ۶۰ درصد ورودی‌های بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد؛ چون بازار و پاساژها از مکان‌های حساس است.

با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌هایی جدید از ۱۴ تا ۲۳ آبان برای مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در سطح برخی شهرستان‌های کشور از جمله کاشان در نظر گرفته شده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.