شنبه 17 آبان 1399کد مطلب: 21529

دمرخوابیدن به سلامتی ضرر می‌زندکاشان فردا – کیفیت خواب، برای سلامت ما ضروری است. هر کدام از ما عادت داریم در موقعیتی بخوابیم و این عادت را به تدریج از دوران کودکی کسب کرده‌ایم. حتی برخی از پوزیشن‌ (حالت)‌ها، ریشه در اضطراب‌ها و حتی از دید روانشناسان، ریشه در امیال مخفی دارند. اما از اینها بگذریم و به موضوع اصلی این پست بپردازیم.

چرا خوابیدن روی شکم یا دمر خوابیدن خوب نیست؟
دکتر نیشی بوپال روانپزشک متخصص در طب خواب می‌گوید که دمر خوابیدن فشار زیادی روی گردن و پشت می‌آورد و می‌تواند منجر به کمردرد شود.

همچنین روی شکم خوابیدن، نفس‌کشیدن را دشوار می‌کند.

دکتر کاترین دارلی می‌گوید که در این وضعیت شما ممکن است همه شب به جای بینی از طریق دهان نفس بکشید و صبح که از خواب بیدار می‌شوید، می‌بینید که به اندازه کافی راحت نیستید و استراحت نکرده‌اید.

از سوی دیگر از آنجا که در هنگام دمرخوابیدن عملا شما صورت‌ِتان پایین نیست، و مجبورید گردن را به راست یا چپ بچرخانید، رباط‌های ستون فقرات گردنی تحت فشار قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانیم:
+ یک ساعت قبل از خواب گوشی را کنار بگذاریم

اگر واقعا نمی‌توانید عادت دمرخوابیدن را ترک کنید، دست‌کم از یک بالش مسطح و با ضخامت کم استفاده کنید تا فشار روی پشت‌ِتان کم شود.

از سوی دیگر خوابیدن روی پشت، وضعیت بهتری برای خواب است. اما همین موقعیت هم ممکن است برای آدم‌هایی که خروپف می‌کنند و وقفه یا آپنه تنفسی حین خواب دارند خوب نباشد.

اگر به پهلو می‌خوابید، بهتر است یک بالش هم بین زانوهای خود قرار دهید. اگر هم یک بالش جلوی شکم خود بگذارید، باعث می‌شود غفلتا موقعیت خواب شما به دمر تغییر پیدا نکند.

اگر همه تلاش‌های شما برای ترک عادت دمرخوابی موفق نشود، دست‌کم ورزش‌هایی کنید که از عضلات کمر و پشت شما را تقویت کنند. شاید هم لازم باشد که یک فیزیوتراپ به شما کمک کند.

منبع ـ یک پزشک

لینک کوتاه این مطلب:
دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.