غربالگری شنوایی نوزادان در کاشان

ام‌البنین متقی‌نژاد رئیس اداره بهزیستی کاشانکاشان فردا – پوشش طرح غربالگری شنوایی نوزادان در شهرستان کاشان به ۹۷ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان؛ رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۹۵ نوزاد متولد شده زیرپوشش غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان قرار گرفتند گفت: از این تعداد ۷ کودک به مرحله تشخیصی ارجاع شدند که مبتلا به کم‌شنوایی خفیف تا عمیق شناسایی و به مرحله مداخلات توانبخشی و دارویی ارجاع شدند.

بیشتر بخوانیم:
+
غربالگری بینایی کودکان مشکوک به کرونا ممنوع است

ام‌البنین متقی‌نژاد گفت: از این ۷ کودک کم‌شنوا، ۴ کودک، از اداره کل بهزیستی سمعک دولتی دریافت کرده و ۲ کودک نیز در نوبت کاشت حلزون قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کاشان دارای دو مرکز غربالگری شنوایی‌سنجی مجهز و پیشرفته است افزود: در این دو مرکز ۲۱ مجری غربالگری آموزش‌دیده و مسئول پیگیری برای کودکان شناسایی‌شده تا حصول نتیجه درمان با این اداره همکاری دارند.

طرح غربالگری شنوایی نوزادان به منظور کشف نقائص شنیداری و مداخله زود‌هنگام از بدو تولد نوزادان و شیرخواران انجام می‌شود. در این طرح پس از غربال اولیه، کودکانی كه به هر دليل در مرحله اول، مشكوك به كم‌شنوايي یا عفونت گوش (اوتیت) تشخيص داده شوند برای معاينات و ارزيابي تخصصي شنوايي، به مراكز شنوايي‌شناسی معرفي و از خدمات رایگان برخوردار مي‌شوند.

همچنین در صورت تجویز سمعک، به خانواده‌های نیازمند از طرف سازمان بهزیستی سمعک رایگان تحویل داده می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.