ورودی اهدای خون کاهش نداشته، خروجی افزایش داشته است

اهدای خون در عاشورا و تاسوعا در کاشان کاشان فردا – اگرچه میران اهدای خون در نیمه نخست امسال در کاشان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، اما با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و میزان بالای ابتلا در کاشان این روز‌ها نیاز به اهدای خون برای نجات بیماران بیشتر شده‌است.

مدیر پایگاه انتقال خون کاشان اعلام کرد: میزان اهدا خون در کاشان نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانیم:
+ مردم کاشان سنگ‌تمام گذاشتند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان؛ محمدرضا ذیلایی گفت: این شهرستان در استان رتبه نخست و در کشور رتبه دوم را در زمینه اهدا خون دارد.

ذیلایی در عین حال تصریح کرد: با توجه به افزایش ابتلا و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها، این روز‌ها نیاز به خون برای نجات بیماران بیشتر شده است.

وی با در خواست از افراد واجد شرایط برای اهدا خون گفت: اهدا خون در شرایط مطلوب و بهداشتی انجام می‌شود و ایمنی بدن را ضعیف نمی‌کند.

مدیر پایگاه انتقال خون کاشان با بیان اینکه شاخص اهدای خون در شهرستان کاشان از هر هزار نفر ۳۰ نفر است گفت: بیش از ۶۳ درصد این افراد اهداکنندگان مستمر هستند.

ذیلایی درباره اهدای پلاسما نیز گفت: بهبودیافتگان از کرونا یک ماه پس از پایان علائم و بهبودی می‌توانند با مراجعه به مراکز انتقال خون، پلاسما اهدا کنند تا برای درمان بیماران کرونایی استفاده شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.