۱۲ حلقه چاه آب غیرمجاز در کاشان بسته شد

۱۲ حلقه چاه آب غیرمجاز در کاشان بسته شدکاشا فردا – مدیر منابع آب کاشان از بسته‌شدن ۱۲ حلقه چاه آب غیرمجاز در نقاط مختلف این شهرستان از ابتدای سال‌جاری تا کنون خبر داد.

حسن جوکاری چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با بستن این چاه‌ها در مجموع از برداشت غیرمجاز ۲۰ لیتر آب بر ثانیه جلوگیری شد.

وی بیان کرد: همچنین پنج دستگاه حفاری غیرمجاز چاه آب نیز در این مدت شناسایی و با حکم قضایی در شهرستان کاشان توقیف شده است.

بیشتر بخوانیم:
+ ۲۲ حلقه چاه غیرمجاز در آران و بیدگل بسته‌شد

مدیر منابع آب کاشان با تاکید بر جلوگیری از برداشت آب از منابع دشت ممنوعه در منطقه اظهار داشت: این برداشت‌ها به فرونشست و ترک‌خوردن زمین، خشک‌شدن باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی، قنات‌ها و چشمه‌ها منجر می‌شود.

وی اضافه کرد: برای کاهش مصرف آب، طرح‌های تجمیعی آبیاری با همکاری کشاورزان در دستور کار جهاد کشاورزی این شهرستان قرار گرفته است و از سال ۹۴ تا کنون بیش از ۹ هزار و ۶۸۰ هکتار از زمین‌ها به طرح‌های تجمیعی آبیاری نوین مجهز شدند.

جوکاری با تاکید بر نهادینه‌کردن ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب، تصریح کرد: برداشت بی‌رویه از منابع آب دشت کاشان موجب افت شدید سطح آب در سفره‌های زیرزمینی شده است.

با توجه به اقلیم خشک و کم‌باران در نتیجه هم‌جواری با کویر، تبخیر بالا، دوری از دریاها و افت سطح آب‌های زیرزمینی در سال ۶۰ دشت کاشان ممنوعه اعلام شد.

بر اساس آخرین آمارها ۳۵۰ حلقه چاه آب عمیق با مصرف کشاورزی، ۹۲ حلقه چاه آب آشامیدنی شهری و ۴۸ حلقه آب آشامیدنی روستایی در شهرستان کاشان وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.