کمبود ذخیره خون گروهای خونی منفی در کاشان

اهدای خونکاشان فردا – رئیس پایگاه انتقال خون کاشان با بیان اینکه بهبودیافتگان کرونایی برای اهدای پلاسما به سازمان انتقال خون مراجعه کنند، گفت: ذخیره خونی کاشان در تمام گروه‌های خونی منفی با کمبود رو به رو است.

محمدرضا ذیلایی در گفت‌وگو با تسنیم در کاشان، ضمن درخواست از تمامی شهروندان و اهداکنندگان خون مبنی بر مراجعه به پایگاه انتقال خون کاشان و اهدای خون اظهار داشت: این پایگاه خوشبختانه در ذخیره خونی گروه‌های مثبت در وضعیت مطلوبی قرار دارد اما در تمامی گروه‌های خونی منفی با کمبود مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان و شهروندان کاشانی با گروه‌های خونی منفی برای اهدای خون به مراکز انتقال خون شهرستان کاشان مراجعه کنند، افزود: شرایطی که کرونا ایجاد کرده باعث شده است تا اهدای خون در کاشان نسبت به مشابه سال گذشته ۱۵ درصد با کاهش رو به رو باشد و در شرایط فعلی نیز در تمامی گروه‌های منفی با کمبود رو به رو باشیم.

بیشتر بخوانیم:
+ ورودی اهدای خون کاهش نداشته، خروجی افزایش داشته است

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان کاشان ضمن درخواست اهدای پلاسمای بیماران بهبودیافته کرونایی ابراز داشت: بیماران بهبودیافته کرونایی پس از ۴۲ روز از ابتلا به بیماری می‌توانند به پایگاه‌های سازمان انتقال خون مراجعه کنند و پس از معاینه پزشک در صورت دارابودن شرایط پلاسما، خون خود را اهدا کنند.

وی با با بیان اینکه بیماران بهبودیافته به شکرانه بهبودی و بازیابی مجدد سلامت خود به مراکز انتقال خون در شهرستان کاشان مراجعه کنند، گفت: ذخیره پلاسما در کاشان در وضعیت مناسبی قرار ندارد و بیمارانی نیز هستند که برای بهبود نیاز به دریافت پلاسمای بیماران بهبود‌یافته دارند و بر همین اساس از تمامی بهبودیافتگان درخواست داریم نسبت به اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.