بخشش و نفرت

کاشان فردا – بخشش و نفرت.

در سال ١٩٨۴، فرد ناشناسی به جنیفر تامسون تجاوز کرد. با واکنش سریع پلیس، چند مظنون بازداشت شدند. در اداره پلیس، جنیفر با آن مظنونین که به صف شده بودند روبه‌رو شد، و به سرعت و بسیار مطمئن «رونالد کاتن» را به عنوان متجاوز شناسایی کرد.

علیرغم اصرار «رونالد» به بی‌گناهی، اطمینان جنیفر هیئت منصفه را قانع کرد و رونالد به «حبس ابد» محکوم شد. در طی سال‌ها از جنیفر بارها سوال شد که آیا توانایی بخشش رونالد را دارد؟ و او گفت که هرگز، به شدت از او متنفر است و حتی اگر ممکن بود به رونالد آسیب فیزیکی وارد می‌کرد.

پس از ١٠سال، با آزمایش DNA بی‌گناهی رونالد ثابت و آزاد شد. فرد دیگری به جرم چند تجاوز که در همان زندان رونالد زندانی بود، متجاوز واقعی بود و همیشه از اینکه یکی از تجاوزهای او مخفی مانده برای دیگران تعریف می‌کرد. حالاجایگاه بخشش یا نفرت بین جنیفر و رونالد عوض شد.

بیشتر بخوانیم:
+ اجازه بدهيد مرخص می‌شوم، دستور بدهيد می‌مانم

وقتی بالاخره یکدیگر را ملاقات کردند، جنیفر از رونالد پرسید: «اگر در تمام دقیقه‌های تمام ساعت‌های باقی‌مانده روزهای عمرم از تو عذرخواهی کنم، آیا هرگز توانایی بخشش من را داری؟ رونالد پاسخ داد: «جنیفر! من سال‌ها پیش تو را بخشیدم.»

بخشش و نفرت
رونالد بعدها توضیح داد که سریع‌تر از آنچه دیگران تصور می‌کنند، جنیفر را بخشیدم، ما هر دو قربانی بی‌عدالتی آن فرد متجاوز بودیم. منطق رونالد که خود و جنیفر را در دسته قربانی می‌دید، و فرد متجاوز را در طرف مقابل به او توانایی گذشت را داد. این دو سال‌ها بعدی را برای اصلاح سیستم قضایی تلاش کردند.

منبع: توییتر جارد دایمون به نقل از کتاب Behave

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.