احمد صوفی، پیرترین مرد ایرانی درگذشت

حاج احمد صوفی پیرترین مرد ایرانیکاشان فردااحمد صوفی که به عنوان پیرترین مرد ایرانی شناخته می‌شد، چهارشنبه  ۲۸ آبان در سن ۱۳۹ سالگی در شهرستان سقز استان کردستان فوت کرد.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، احمد صوفی به عنوان پیرترین مرد ایرانی شناخته شد. او در آن زمان طبق مندرجات شناسنامه، ۱۳۵ سال سن داشت.

بیشتر بخوانیم:
+ کهن‌سال‌ترین مرد جهان در ۱۱۶ سالگی درگذشت

احمد صوفی که متولد ۱۲۶۰ هجری شمسی بود، از سال ۱۳۷۵ در محله میدان آهنگران سقز زندگی می‌کرد و هیچ‌گاه هم صاحب فرزندی نشد. وی در سال ۱۳۷۵ در شهر سقز با خانمی ازدواج کرد که پنج فرزند داشت و سرپرستی آن‌ها را بر عهده گرفت و در هنگام مرگ حدود یکصد نوه داشت.

احمد صوفی اگر تا ۹ اسفند امسال زنده می‌ماند، طبق شناسنامه، ۱۴۰ سالگی خود را جشن می‌گرفت.

پیرترین زن ایرانی به نام خانم «گلی پاپی» دو سال پیش درگذشت. مندرجات شناسنامه او نشان می‌داد که وی هنگام مرگ ۱۲۶ داشته است.

حدود ۲ ماه پیش رسانه‌های جهان خبر فوت پیرترین مرد جهان با سن ۱۱۶ سال را اعلام کردند. بنا به روایت رسانه‌های دنیا پیرترین مرد جهان ۲۳ سال از پیرترین مرد ایران کم‌سن‌تر بوده است. اگرچه صحت مندرجات شناسنامه‌ای هر دو پیرمرد یادشده قابل تصدیق نیست، اما با توجه به اطلاعاتی که سینه به سینه از اطرافیان آن‌ها نقل شده می‌شود حدس زد که سن آن‌ها تقریبا با مندرجات شناسنامه قابل تطبیق باشد.

با این حال نام هیچکدام ار این دو نفر در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت نشده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.